płaski brzuch fot. Panthermedia

Sposoby na płaski brzuszek

Szczupły, jędrny, kuszący. Tak wygląda brzuch idealny. Twój też może się tak prezentować – wystarczy, że poświęcisz mu odrobinę uwagi.
/ 23.05.2012 16:11
płaski brzuch fot. Panthermedia

Jedz często

Nawet sześć razy dziennie! Ilość posiłków powinna zależeć tylko od tego, ile godzin trwa twój dzień. Najlepiej jest jeść co 3 godziny (już 4-godzinna przerwa jest zbyt długa i powoduje, że metabolizm spowalnia).

Schudnij dzięki wodzie

W przypadku odchudzania woda nie tylko wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Działa również lipotropowo, to znaczy prowadzi do rozbijania cząsteczek tłuszczów i w rezultacie ich łatwiejszego spalania.

Nie głoduj

Dziewczyny często stosują głodówki, ponieważ dzięki nim brzuch dość szybko staje się bardziej płaski. Jest to głównie zasługa braku zalegającego w jelitach jedzenia. Jednak głodówki nie mają sensu, jeżeli zależy ci nie tylko na spłaszczeniu, ale i na odtłuszczeniu tej części ciała. Gdy organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości pożywienia, zaczyna spalać mięśnie. Bilans głodówek to zwiększenie ilości tkanki tłuszczowej w stosunku do mięśniowej, szybkie pojawienie się efektu jo-jo i nabranie przez organizm jeszcze większego potencjału do gromadzenia tłuszczu.

Wciągnij brzuch

Ten sposób polecamy nie tylko ze względów estetycznych. Wciąganie brzucha jest łagodnym treningiem dla jego mięśni, który możesz wykonywać przez cały dzień, bez względu na to, gdzie akurat się znajdujesz. Zauważ też, że gdy to robisz, twoja cała sylwetka od razu się prostuje, a dzięki temu nabiera bardziej smukłych kształtów.

Podkreśl (lub ukryj) talię

Aby zatuszować wystający brzuszek, zrezygnuj ze spodni i spódnic biodrówek, zastąp je tymi z wysokim stanem (takie szorty to hit tego lata!). Zakładaj tuniki i sukienki w stylu lat 60. o kształcie trapezu. Na imprezę wybierz minisukienkę z usztywnianym gorsetem lub strój z seksowną baskinką, która optycznie wyszczupli talię. Unikaj raczej dużych kwiatowych wzorów na bluzkach (zwłaszcza w okolicy brzucha) oraz cienkich pasków.

Zmień dietę

Jeśli chcesz zgubić zbędne centymetry w talii, musisz ograniczyć spożycie węglowodanów. To z powodu ich nadmiaru odkłada się na brzuchu zbyt wiele tłuszczu. Jak najłatwiej obliczyć ilość węglowodanów potrzebnych w diecie? W dni, w które trenujesz, powinnaś przyjmować 3 g na każdy kilogram masy ciała, a gdy nie ćwiczysz – 2 g. Z jadłospisu wykreśl produkty, które mają wysoki indeks glikemiczny i powodują wyrzut insuliny do krwi. Zrezygnuj też z tłuszczów zwierzęcych i trans (te zawarte są głównie w słodyczach i ciastach). Do każdego posiłku włącz niewielką ilość białka pochodzącego z białego mięsa, ryb lub nabiału.

Pokochaj trening aerobowy

Ćwiczenie samych brzuszków rzadko daje wspaniałe rezultaty. Dlaczego? Ani dieta, ani trening nie są w stanie odchudzić wybranych partii ciała. Tłuszcz jest spalany równomiernie, więc może ci się wydawać, że z miejsc gdzie jest go najwięcej ubywa go mniej. W procesie odchudzania każdej części ciała, a więc również brzucha, najważniejszy jest trening aerobowy. To pod jego wpływem wolne kwasy tłuszczowe wykorzystywane są do pracy mięśni. Warto, żeby trening aerobowy (jazda na rowerze, bieganie) trwał nie krócej niż 45 minut. Zależy ci na szybkich efektach odchudzania? Ćwicz co najmniej 4 razy w tygodniu.

Kolacja bez węglowodanów

W nocy wydziela się hormon wzrostu, który inicjuje spalanie tkanki tłuszczowej podczas snu. Obecność cukru we krwi (po zjedzeniu węglowodanów) znacznie obniża jego wydzielanie. Istnieje też większe prawdopodobieństwo, że dostarczone w kolacji węglowodany zmagazynują się w postaci tłuszczu, ponieważ mięśnie są w dużym stopniu nasycone glikogenem.

Bądź sexy na plaży

Jeśli masz kompleksy na punkcie swojego brzucha, postaw na strój jednoczęściowy. Nie lubisz prostych, sportowych modeli, które skutecznie kryją krągłości? Dobrym i bardzo modnym rozwiązaniem dla ciebie będzie tankini (czyli majtki + top). Wolisz kostiumy dwuczęściowe? Wybierz strój w stylu lat 50. charakteryzujący się podkreślającym piersi biustonoszem i majtkami z wysokim stanem.