Ćwicz mięśnie brzucha stojąc!

Nie lubisz brzuszków ani rowerków? Nic straconego. Poniższe ćwiczenia wykonasz bez kładzenia się na podłogę…

Dobrze wypracowane i mocne mięśnie brzucha to nie tylko szczuplejsza talia i  płaski brzuszek. Ćwicząc tułów, pomagamy całej sylwetce, co czyni nas wyższymi, zgrabniejszymi, bardziej kobiecymi. Jeśli znudziły ci się ćwiczenia na macie, lub z jakichś powodów zdrowotnych nie możesz robić brzuszków, wypróbuj zestaw ćwiczeń na brzuch na stojąco. Sama zobaczysz, że tak jest łatwiej i wygodniej…

Wykopy

Nie potrzebujesz do nich sprzętu, wiele miejsca, butów ani nawet specjalnego stroju – da się ćwiczyć nawet w dżinsach lub piżamie.
Jak robić? Stań prosto, skup się na zwarciu mięśni brzucha i rób nogami na przemian wykopy do przodu oraz do boków. Unoś nogę przynajmniej na wysokość pasa i wykonuj wykopy szybko przez około minutę. Odpocznij i powtórz jeszcze dwa razy.

Krzyżowanie

Zamiast leżenia, możesz równie skutecznie kształtować mięśnie skośne, odpowiedzialne za wcięcie w talii, stojąc przed lustrem.
Jak robić? Unieś zgięte lewe kolano i złącz je z lewym łokciem. Napinaj jak najbardziej mięśnie brzucha i staraj się aby to kolano szło do góry a nie łokieć na dół. Powtórz to samo na prawej stronie. Ćwicz tak 2-3 minuty.

Skłony do boku

Tutaj potrzebować będziesz hantli lub… butelek w wodą mineralną najlepiej dwulitrowych.
Jak robić? Unieś ciężar nad głowę uginając lekko ręce w łokciach i zegnij się w jedną stroną trzymając plecy proste i nie skręcając się w talii. Nogi stoją sztywno. Wróć do pozycji pionowej i powtórz to samo na drugą stronę. Wykonaj dwie serie po 10-15 skłonów na obie strony.

Siekanie drzewa

Do tego ćwiczenia znów potrzebować będziesz czegoś cięższego, np. hantla lub piłki lekarskiej.
Jak robić? Stań z nogami na szerokość bioder i dwoma rękami chwyć ciężar przed sobą. Przenieś ciężar ciała oraz hantla na lewe biodro a następnie skośnie przesuń go nad prawe biodro w górę, na wysokość barku. Opuść ciężar na prawe biodro i wykonaj podobny skośny ruch w lewo. Zrób 10-15 razy znak „X” w powietrzu po czym odpocznij i zrób drugą serię.

Chcesz wypróbować inne patenty na plaski brzuch? Czytaj:5 najlepszych ćwiczeń na dolne partie brzucha. Dają spektakularne efekty!Jakie efekty przynosi aerobiczna 6 Weidera? Będziesz zaskoczona, że da się to osiągnąć!Jak zgubić brzuch i boczki? Mamy dla ciebie 5 niezawodnych sposobów!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)