brzuch fot. Adobe Stock

Brzuch w dechę - jak go wyszczuplić

Chcesz mieć płaski brzuch w ciągu miesiąca? Nawet w tak krótkim czasie zdążysz go lekko spłaszczyć brzuch i wyszczuplić talię.
/ 02.08.2018 13:14
brzuch fot. Adobe Stock

Brzuch jest bardzo „plastyczną” częścią naszego ciała i w ekspresowym tempie poddaje się zmianom. Wygląd brzucha możesz znacząco poprawić już w... 10 sekund. Wystarczy, że się wyprostujesz. Prawidłowa postawa wymusza lekkie napięcie i wciągnięcie mięśni brzucha.

Minimum wysiłku, maksimum efektu. Zobacz najlepsze ćwiczenia na brzuch!

Dobrym pomysłem jest też zawsze mała czarna. Ciemny kolor wyszczupla także talię. Zwłaszcza gdy podkreślisz ją modnym w tym sezonie szerokim paskiem (nie zapinaj go tylko na wdechu). Jeśli jednak chcesz uzyskać bardziej długotrwały efekt, optyczne sztuczki nie wystarczą. Musisz podjąć zmasowany atak: połączyć lżejszą dietę z brzuszkami i stosowaniem wyspecjalizowanych kosmetyków. Pierwsze rezultaty zobaczysz już po kilku dniach. A za miesiąc z radością wskoczysz w bikini.

Dieta: 4 x nie

1. Nie przejadaj się. Pobaw się z sobą jak z dzieckiem. Nakładaj mniejsze porcje, atrakcyjnie rozkładaj je na talerzu. Owoce, chude mięso, nabiał i produkty pełnoziarniste to najlepszy wybór.
2. Nie objadaj się wieczorem. Olbrzymia kolacja po całym dniu niejedzenia to kiepski pomysł. Twój mózg nie potrafi bowiem na czas zarejestrować uczucia nasycenia. Zjesz więcej, bo przemiana materii zwolniła tempo.
3. Nie głoduj, bo wtedy Twój organizm przestawia się na tryb awaryjny. Gromadzi zapasy tłuszczu, myśląc, że nastały ciężkie czasy.
4. Nie pij alkoholu. Organizm identyfikuje go jako truciznę, więc po wypiciu nawet małej ilości przestaje przetwarzać to, co zjadłaś, i koncentruje się na usuwaniu toksyn z organizmu. Podnosi też poziom kortyzolu (hormon stresu), odpowiedzialnego za odkładanie się tłuszczu w jamie brzusznej.

Kosmetyki na płaski brzuch

Warto je stosować nie tylko ze względu na zawarte w nich składniki ujędrniające skórę i pobudzające lipolizę. Ważne jest też to, że ich aplikacja wymusza wykonanie prostego automasażu (autorstwa firmy Galénic), dzięki któremu brzuch o wiele szybciej stanie się płaski.

1. Chwyć się za bok jedną dłonią, a drugą kreśl w poprzek brzucha poziome linie (lekko uciskając skórę opuszkami palców). Po 2 minutach zmień ręce.
2. Nałóż na brzuch krem i wmasuj go ruchami kolistymi, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
3. Na koniec oszczyp skórę brzucha palcami obu dłoni.

1. Lipo-Reduktor Płaski Brzuch przez 24 godziny uwalnia zawarte w mikrokapsułkach składniki. Kofeina pobudza uwalnianie tłuszczów, wyciąg z jastrzębca kosmaczka przeciwdziała ich magazynowaniu (Galenic, 75 ml: 100 zł).
2. Abdo-Choc zawiera wyciąg z kakao, pobudzający spalanie tłuszczu, oraz kompleks złożony z polimerów i oligopeptydów, dzięki któremu brzuch zyskuje bardziej płaski wygląd (Biotherm, 150 ml: 265 zł).
3. S.O.S. Ventre Plat poprawia elastyczność skóry, przyspiesza usuwanie toksyn z tkanek (Orlane, 200 ml: 265 zł).

Sztuczki gwiazd

Sandra Bullock: Namiętnie tańczy salsę.
Halle Berry: Dużo pływa, gra w tenisa i jeździ na łyżworolkach. To widać!
Liz Hurley: Zgodnie z radą swojej babci ma zawsze wyprostowane plecy (brzuch sam znika).

Posiłki bez wysiłku

Dobra wiadomość: im częściej jesz, tym szybciej spalasz tłuszcz i masz lepszą przemianę materii. 6 posiłków dziennie to optymalna ilość. Zjadając 3 posiłki i 3 niewielkie przekąski dziennie (migdały, orzechy, marchewka), osiągniesz równowagę energetyczną. Szybciej schudniesz i łatwiej będzie Ci budować tkankę mięśniową podczas ćwiczeń.

Talia profesjonalna

Jeśli chcesz szybko i skutecznie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicach talii, zapisz się na zajęcia w klubie fitness. Trener pomoże Ci znaleźć indywidualny, dopasowany do Twoich potrzeb tok ćwiczeń. Polecamy pilates (wzmacnia wszystkie mięśnie położone w dolnej części tułowia) lub trening cardio (pomaga pozbyć się oponek). Pomocniczym rozwiązaniem jest także joga, która proponuje ćwiczenia rozluźniające napięte mięśnie bioder. Zapobiega to nadmiernemu wyginaniu dolnej części pleców i wypychaniu brzucha. Wszystkie formy aktywności: pływanie, spacery, jazda na rowerze, taniec również wpłyną korzystnie na wygląd Twojego brzucha.

Trzy kwadranse w domu

Mięśnie brzucha odpowiadają za utrzymanie prostej sylwetki. Wystarczy, że poświęcisz im tylko 45 minut tygodniowo (trzy razy po kwadransie). Każde ćwiczenie powtórz 20 razy. Więcej nie ma sensu, ponieważ mięśnie przestają reagować.

1. Usiądź na podłodze. Odchyl tułów nieco do tyłu i podeprzyj się rękami. Wyprostowane nogi unieś do góry i w tej pozycji wykonaj poziome nożyce.

2. Leżąc na plecach, unieś lekko nogi w kolanach, a stopy zahacz o coś, co będzie je blokować. Wykonaj skłony, dociągając klatkę piersiową do kolan.

3. Leżąc, unieś wyprostowane nogi do góry pod kątem 45 stopni, a następnie opuść je, nie dotykając podłogi.

4. W pozycji leżącej zegnij jedną nogę w kolanie i połóż na nim stopę drugiej nogi. Dociągnij do niego bark. Ćwiczenia wykonuj naprzemiennie.

Hanna Halek/ Uroda

A jaka dieta na płaski brzuch? Zobacz:Masz już dość nieskutecznych diet odchudzających? Zobacz, jak stracić 4 kg w 7 dni! (jadłospis)Chcesz schudnąć? Zobacz listę 20 produktów, które powinnaś wyeliminować!Dzięki tej diecie twój brzuch będzie płaski już za 7 dni!