najgorsze błędy żywieniowe - przegląd przyczyn otyłości fot. Fotolia

Złe nawyki żywieniowe - przegląd prowadzących do otyłości

Ponad połowa Polaków cierpi na nadwagę lub otyłość. Jak to zmienić? Wystrzegaj się tych przyzwyczajeń żywieniowych!
Agata Bernaciak / 05.10.2013 10:21
najgorsze błędy żywieniowe - przegląd przyczyn otyłości fot. Fotolia

1. "Jem rzadko, ale dużo"

Po pierwsze - uporządkuj swój harmonogram jedzenia. Najlepiej podziel dzień na kilka posiłków (4-5) i zjadaj je w równych odstępach czasu. Tylko w ten sposób twój organizm będzie poprawnie funkcjonować, a ty na bieżąco będziesz spalać to, co zjesz.

2. "Uwielbiam produkty o wysokim indeksie glikemicznym"

By nie przytyć, musisz zminimalizować spożywanie produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Między innymi są nimi napoje gazowane, mleczna czekolada, fast foody, słodycze i białe pieczywo. Zawierają one dużą ilość węglowodanów, których organizm nie jest w stanie przyswoić bez szkody dla sylwetki.

3. "Jem za duże porcje"

Powinno się jeść tylko tyle, aby zaspokoić głód. Niestety życie w biegu sprzyja podjadaniu i późnym posiłkom. Dlatego zamiast zaspokajać głód, jemy zbyt dużo. To przyczynia się do powiększenia objętości żołądka, a w konsekwencji do wzrostu zapotrzebowania na jedzenie.

4. "Jem z nudów lub wtedy, gdy jestem smutna"

Często ochota na jedzenie pojawia się w konkretnych sytuacjach ściśle związanych z naszym nastrojem. Kojarzysz paczkę chipsów z dobrym filmem i chwilą wytchnienia na kanapie? Przyzwyczajenia dietetyczne są najtrudniejsze do przezwyciężenia. Ale dla chcącego nic trudnego!

5. "Jem w zastraszającym tempie"

Posiłki powinno się spożywać powoli, bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając. Jedząc szybko, łatwo jest przeoczyć moment poczucia sytości i na dodatek możesz nabawić się kłopotów z żołądkiem.