POLECAMY

Chcesz schudnąć? Sprawdź, jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne

Zobacz, jak samodzielnie obliczyć dobowe zapotrzebowanie kaloryczne w domu, bez specjalistycznego sprzętu. Przygotuj kartkę papieru, kalkulator i długopis! Do dzieła!
Barbara Dąbrowska / 9 miesięcy temu

Zapotrzebowanie kaloryczne - co to jest?

Skąd twoje ciało czerpie energię? Wyłącznie z pożywienia! Energia ta wykorzystywana jest do pokrycia bieżących potrzeb organów wewnętrznych, komórek mięśniowych, wszelkiej aktywności fizycznej i umysłowej oraz regeneracji tkanek.

Na twoje całodobowe zapotrzebowanie kaloryczne (nazywane też całkowitą przemianą materii) składają się:

  • PPM: podstawowa przemiana materii (zwana też spoczynkowym wydatkiem energetycznym)

oraz

  • energia wydatkowana na wszelką aktywnością fizyczną (określana jako niska, umiarkowana, wysoka).

To, ile twoje ciało zużywa kalorii zależy między innymi od wieku, płci, czy stanu fizjologicznego (potrzebujesz więcej energii np. w czasie ciąży, laktacji, przewlekłej choroby, czy przeziębienia, przy problemach hormonalnych). Większość metod obliczania zapotrzebowania kalorycznego nie uwzględnia tych szczególnych sytuacji. Jeśli któraś z nich dotyczy właśnie ciebie, skonsultuj swoje potrzeby z dietetykiem.

Dobry dietetyk - czyli jaki? 10 ważnych cech profesjonalisty

Obliczanie zapotrzebowania kalorycznego nie jest trudne, zobacz jak to zrobić!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/9 miesięcy temu
środki na odchudzanie to zawsze był dla mnie temat do którego podchodziłam z niedowierzaniem, bardzo sceptycznie. W momencie jak z koleżanką rozmawiałam na temat jej diety oraz jej sposobów na zrzucenie wagi wspomniała mi o tabletkach Slimcea. Dopytałam ją dokładnie na jakiej zasadzie działają i czy faktycznie to one dają jej takie efekty. Potwierdziła więc zamówiłam i sama sprawdziłam. Faktycznie tabletki Slimcea powodują spory spadek wagi. Schudłam ponad 10kg w niespełna 3 miesieczną kurację.
/9 miesięcy temu
Oj ciężka sprawa z tym zapotrzebowaniem kalorycznym, bo to chyba zależy od wielu czynników i jak dla mnie to dość trudno jest idealnie trafić. Ja tam się staram unikać tłustych i słodkich rzeczy, do tego mam IQgreen - które podkręca metabolizm. A jak ma chwilę wolnego czasu to biegam, waga leci powoli w dół.
/9 miesięcy temu
Polecam https://nedds24.pl/showthread.php?tid=2717
POKAŻ KOMENTARZE (1)