Więcej wapnia!

Każda kobieta wie, że trzeba pić mleko aby mieć zdrowe kości. Okazuje się jednak, że wapń to również wspaniały sprzymierzeniec w walce z nadwagą!

Każda kobieta wie, że trzeba pić mleko aby mieć zdrowe kości. Okazuje się jednak, że wapń to również wspaniały sprzymierzeniec w walce z nadwagą!

Rola wapnia w organizmie popularnie ograniczana jest do spraw budulcowych – zdrowe zęby i kości to powód, dla którego męczymy dzieci mlekiem z kożuchem. Jednakże, wapń odgrywa w procesach życiowych znacznie większą rolę i według doniesień naukowców jest jednym z najlepszych przyspieszaczy spalania tłuszczu!

Wapń pomaga schudnąćdepositphotos.com

Wapnioholicy chudną!
Coraz więcej badań podpiera teorię, że zwiększone ilości wapnia w diecie przyczyniają się procesu zrzucania kilogramów. Obserwacje wskazują, że ludzie spożywający posiłki wyjątkowo bogate w ten pierwiastek nie mają problemów z nadwagą, jako że proces spalania tkanki tłuszczowej jest znacznie szybszy. Wapń wiąże również kwasy tłuszczowe w jelitach prowadząc do ich wydalania zamiast wchłaniania. Wreszcie, istnieją również dowody na to, że niedobór wapnia w diecie wysyła do mózgu sygnały nakazujące zwiększenie poczucia głodu, co przyczynia się oczywiście do zgubnego podjadania.

Za średnie spożycie wapnia uważa się przy tym dzienne dawki pomiędzy 600-1000 mg, podczas gdy wysokie spożycie wymaga przekroczenia bariery 1000 mg. Dla kobiet, które szczególnie narażone są na osłabienie struktury kości czyli osteoporozę zaleca się do 18 roku życia spożywanie 1300 mg dziennie, później 1000 mg, zaś po pięćdziesiątce ponownie zwiększenia dawki do 1200 mg.

Pić mleko?
Podstawowe źródła wapnia w naszej diecie to oczywiście nabiał – 1 szklanka jogurtu zawiera 300 mg, 1 szklanka jogurtu aż 450 mg! Niestety, zbyt dużo mlecznych pokarmów dorosłemu człowiekowi wcale nie służy zaś białko zawarte w mleku może zakwaszać krew i zmuszać organizm do pobierania wapnia z kości aby zneutralizować ten efekt. Co więcej, coraz więcej ludzi cierpi na nietolerancję laktozy, co ogranicza dla nich znacznie mleczne źródła wapnia.
Na szczęście, jest wiele innych pokarmów, którymi możemy pomóc sobie w dostarczaniu organizmowi niszczącego tłuszcz wapnia. Sardynki, suszone figi, tofu, soja, fasola, sery kozie, ciecierzyca, brokuły a także produkty dodatkowo wzbogacane w wapń, jak np. sok pomarańczowy czy płatki śniadaniowe to dobre pomysły na odchudzanie.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)