POLECAMY

Odchudzasz się? Nie daj sobie wmówić, że potrzebujesz tych 6 rzeczy i działań!

Odchudzanie i wszystko, co z nim związane to ogromny rynek, wielki potencjał sprzedażowy. Z tego powodu marketingowcy codziennie tworzą nowe potrzeby w tym segmencie produktów i usług. Kolejnym krokiem jest opracowanie strategii, która ma sprawić, że uwierzysz w daną ideę i kupisz książkę, kosmetyk, żywność, suplement, płytę z ćwiczeniami itd.
Barbara Dąbrowska / 5 miesięcy temu
Odchudzasz się? Nie daj sobie wmówić, że potrzebujesz tych 6 rzeczy i działań! fot. Adobe Stock

Zobacz, czego na pewno nie potrzebujesz w trakcie odchudzania.

1. Eliminacja węglowodanów

Ileż to diet bez węglowodanów wymyślono, ile książek na ten temat napisano? Tylko białko, bo buduje mięśnie, bo syci, tylko tłuszcz, bo wprowadza w stan ketozy. Tymczasem bez węglowodanów szybko poczujesz jak ucieka z ciebie energia. Już po jednym dniu na diecie pozbawionej węglowodanów odczujesz problemy z koncentracją, a wykonanie treningu będzie nadludzkim wysiłkiem. Jedz węglowodany złożone, które uwalniają glukozę do krwi stopniowo, nie wywołując reakcji magazynowania tkanki tłuszczowej. Glukoza to najefektywniejsze paliwo dla mózgu i komórek mięśniowych. Właśnie z tego powodu węglowodany są tak bardzo potrzebne. Bonus: wciąż możesz jeść pieczywo, ale tylko to dobrej jakości.

Dieta Dąbrowskiej to HIT Internetu. Zobacz, czego o niej jeszcze nie wiesz (i nie powie ci tego koleżanka)?

2. Balsam wyszczuplający

Balsam nie może wyszczuplić, odchudzić, spalić tkanki tłuszczowej – koniec kropka. Ten proces zachodzi wewnątrz twojego organizmu. Nic, co nakładasz na skórę nie przyspiesza odchudzania. Sam fakt masowania skóry może jednak przyczynić się do jej ujędrnienia. Regularny automasaż poprawia stan skóry, bez znaczenia jest, czy zrobisz to zwykłym balsamem czy tym, który „krzyczy” określeniem wyszczuplający.

3. Modne superfoods

Masz ochotę spróbować macy, spiruliny, jagód goij czy białka z grochu? Proszę bardzo zrób to, wyłącznie po to, by zobaczyć jak smakuje i urozmaicić dietę. Pamiętaj, że wśród „superfoods” nie ma produktu, który wpływałby na twój metabolizm na tyle, by przyspieszyć odchudzanie.

4. Bez wina, ciasteczek i frytek!

Dieta nie jest na tydzień, nie jest nawet na miesiąc. Odchudzanie trwa zazwyczaj minimum kilka miesięcy i jeśli w tym czasie chcesz za wszelką cenę odmawiać sobie wszystkiego, co lubisz to…poniesiesz porażkę. Odmawianie jest jak balon, który pompujesz frustracją. Balon w końcu pęknie, a ty porzucisz wszelkie postanowienia. Od lampki wina nikt jeszcze nie przytył. Jeśli zaplanujesz odstępstwa i nie pójdziesz na żywioł uda ci się pogodzić dietę z jedzeniem smakołyków.

5. Suplementy

Gdyby istniał suplement skutecznie wspierający odchudzanie nie byłoby problemu nadwagi i otyłości. Tycie i utrata wagi to zjawisko wieloczynnikowe. Nie można wykroić jednego i liczyć, że podanie zewnętrznej substancji zamknie temat odchudzania. Poza tym suplementy nie muszę przechodzić długotrwałych badań klinicznych udowadniających ich skuteczność. W efekcie rynek zalewają nowe produkty, które już po kilku miesiącach znikają tworząc miejsce na inne pomysły speców od marketingu.

6. Szaleńczy trening

Trening ponad twoje możliwości może przynieść więcej szkody niż pożytku. Po pierwsze zniechęca, po drugie wywołuje efekt przetrenowania. Nadwyrężone mięśnie regenerują się przez kilka dni, co blokuje kolejne treningi. Zaczynasz kręcić się w błędnym kole.

  • Szaleńczy trening bardzo cię męczy - długo do siebie dochodzisz - przestajesz mieć ochotę na jakikolwiek ruch - rezygnujesz z planu treningowego.

Zobacz także:

Te 5 składników sprawi, że po sałatce już nigdy nie będziesz głodna!
Historia odchudzania koleżanki to żaden dowód!
Dieta Kwaśniewskiego - żywienie optymalne, czy tłusta pomyłka?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (9)
/4 miesiące temu
SZUKASZ ZAUFANEGO I NAJLEPSZEGO TRENERA PERSONALNEGO? DIETETYKA KTÓRY ODMIENI TWOJE ODBICIE W LUSTRZE? IGOR MIEŃKOWSKI TO WŁANŚNIE TA OSOBA! WEJDŹ NA igortreneronline.pl/ I PRZEKONAJ SIĘ SAM/A TO TAKIE PROSTE!
/4 miesiące temu
Zgadzam się, ale no z tym treningiem może nie codziennie cardio. Ale jednak jest ważne żeby czasem mocniej poćwiczyć i coś spalić. Ja sobie bardzo cenię taki wysiłek na siłowni, a potem wracam do domu i piję sobie mój ulubiony koktajl z machomatcha. pl - wystarczy ananas, mleko roślinne i matcha i pycha jest.
/4 miesiące temu
Zdrowa dieta, odpowiednie nawodnienie i wysiłek fizyczny - to mój przepis na sukces :) Każdy dzień rozpoczynam ze szklanką zielonej Piwniczanki z cytryną na poprawienie pracy metabolizmu. Wodę piję też w pracy, staram się jeść systematycznie zdrowe posiłki i 3-4 razy iść na siłownię lub basen.
POKAŻ KOMENTARZE (6)