Sprawdź, na czym możesz oszczędzać kilokalorie!

Wydaje Ci się, że niskoenergetyczne menu to tylko i wyłącznie „zlepek” chudych i niekoniecznie przyjemnych w smaku produktów? Podpowiemy Ci, co wybierać, aby nie rezygnować całkowicie ze smakowitych kąsków i jednocześnie nie martwić się o kilokalorie!
/ 07.09.2010 16:36
Słodkie przekąski w ciągu dnia warto zastąpić lekką i niskokaloryczną sałatką/ fot. Fotolia

Jajecznica wersja light

Jeśli lubisz zacząć dzień od jajecznicy na dużej ilości masła i bekonu – mamy dla Ciebie równie smaczną, ale o wiele zdrowszą alternatywę. Skomponuj składniki na jajecznicę w wersji light! Potrzebne Ci będą: 1-2 jaja, plasterek chudej szynki i szklanka brokułów. Jaja ubij, dodaj pozostałe surowce i przelej na teflonową patelnię, na której możesz przygotowywać potrawy bez dodatku tłuszczu, i potrzymaj całość aż do zastygnięcia. Pyszna jajecznica-omlet gotowa!

Mleko w stylu light

Produkty mleczne są najłatwiejszym produktem do odchudzenia. Możemy skorzystać z szerokiej gamy serków homogenizowanych, jogurtów, twarogów i napojów mlecznych, w których zmniejszono zawartość tłuszczu. Co więcej, dowiedziono, iż wapń pochodzący z mleka i produktów na jego bazie, może pomagać nam w walce ze zbędnym tłuszczykiem, przyśpieszając pojawienie się efektów stosowanej diety odchudzającej.

Polecamy: Dietoterapia otyłości.

Słodka bułeczka w „przelocie”?

Zdarza się, iż często jesteś w biegu, nie masz czasu na przyrządzenie zdrowego posiłku i sięgasz po pierwszą rzecz, która jest pod ręką? Zdarza się, że są to rogaliki francuskie lub batoniki czekoladowe? Jeśli korzystasz z oferty pobliskiego sklepiku lub cukierni, wybierz mniejsze zło. Zamiast wypieków na bazie ciasta francuskiego (które jest bardzo tłuste), wybierz znacznie mniej tuczące ciasto drożdżowe (niewielką porcję) i dokup do niego jakiś owoc (brzoskwinię, kiwi). Na pewno taki zestaw będzie miał większą wartość odżywczą i nie zagrozi Twojej sylwetce. Zamiast czekoladowych słodkości możesz pozwolić sobie na batoniki zbożowe (są nawet 2-3 razy mniej kaloryczne).

By sałatka nie tuczyła

Nie wyobrażasz sobie sałatki bez tłustego sosu o wyrazistym smaku? Spróbuj wykorzystać naturalne składniki: sok z cytryny (świetnie komponuje się z sałatką z paluszkami krabowymi), ocet winny (doskonały do sałatek z szynką), sos sojowy (pasuje praktycznie do wszystkiego, ale uwaga: zawiera sporo soli). Możesz wykorzystać także gotowe mieszanki przyprawowe, ale zamiast całej porcji oleju, którą zaleca producent, możesz dodać o połowę mniej, a zwiększyć ilość wody w mieszance. Uzyskasz w ten sposób spory deficyt kalorii!

Przeczytaj też: Jak gotować, żeby nie przytyć?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/27.09.2010 15:32
kalorie to chyba inaczej kilokalorie w fachowym języku, choć dla mnie to jedno i to samo.
/27.09.2010 12:52
Deficyt "kalorii" czy "kilokalorii"? ;-)