Jak się przygotować do joggingu?

Odciski, odparzenia, bóle kolan i infekcje paznokci... Podpowiadamy jak się ustrzec typowych kłopotów biegacza. Przyszła pora na wiosenne biegi - bo jogging to zdrowie, szczupła figura i świetne samopoczucie. Zobaczcie jak się należycie przygotować do joggingu w tym sezonie.

Odciski, odparzenia, bóle kolan i infekcje paznokci... Podpowiadamy jak się sutrzec typowych kłopotów biegacza. Przyszła pora na wiosenne biegi - bo jogging to zdrowie, szczupła figura i świetne samopoczucie. Zanim jednak wyruszymy w trasę, warto się odpowiednio przygotować aby obeszło się bez bólu.

Przygotowanie do joggingu

depositphotos.com

Bieganie jest sportem dla wszystkich… albo przynajmniej prawie wszystkich. Rytm, teren i dystans dopasowujemy bowiem do swoich możliwości, tak aby był pożytek dla zdrowia ale bez szkody na ciele. Niestety, zła technika, strój czy warunki mogą sprowadzić na nas spory dyskomfort, ból a nawet wykluczyć nas z uprawiania sportów na dłuższy czas. Jeśli więc jutro masz w planach jogging, już dziś upewnij się, że wiesz jakie niebezpieczeństwa na ciebie czyhają i jak im zapobiegać…

Odciski

Przygotowanie do joggingu

Przypadłość dość prozaiczna ale mogąca zmienić każdy dzień w koszmar, zwłaszcza jeśli z adidasów przesiadasz się potem na eleganckie buciki… i ledwo możesz zrobić krok z bólu. Odciski, czyli małe, wypełnione płynem bąble powstają na stopach pod wpływem tarcia i wilgoci. Wystarczy więc długa przebieżka, spocona noga i kłopot gotowy!

Co robić? Przede wszystkim unikać odcisków poprzez dobór dobrego na długość i szerokość obuwia sportowego i, co najważniejsze, odpowiedniej skarpetki. Materiał musi oddychać, nie powodować zaparzania się stopy i być przyjazny skórze – idealna jest dzianina Coolmax i warstwy antybakteryjne, które dodatkowo zapobiegają infekcjom. Zawartość Profilenu w skarpetce często zapobiega jakimkolwiek otarciom.Przypadłość dość prozaiczna ale mogąca zmienić każdy dzień w koszmar, zwłaszcza jeśli z adidasów przesiadasz się potem na eleganckie buciki… i ledwo możesz zrobić krok z bólu. Odciski, czyli małe, wypełnione płynem bąble powstają na stopach pod wpływem tarcia i wilgoci. Wystarczy więc długa przebieżka, spocona noga i kłopot gotowy!ubraniadobiegania.pl

Odparzenia

Przygotowanie do joggingu

Ale cierpią nie tylko stopy – mokre od potu ciało również możne doznać szkody podczas biegania, zwłaszcza jeśli mamy ciasne, nieoddychające, niewygodne ubranie. Potówki i odparzenia są nie tylko nieprzyjemne, ale też średnio estetyczne do wyciętej wieczorowej sukienki.

Co robić? Znowu – zaufać profesjonalistom! Jeśli biegasz codziennie to naprawdę warto zainwestować i kupić sobie specjalny top i spodenki, które będą utrzymywać skórę w suchości pozwalając jej swobodnie oddychać. Panie muszą zwłaszcza zwrócić uwagę na idealnie dobraną bieliznę: wygodne sportowe figi (nie obcierające stringi!) i sportowy stanik – zwykły z fiszbinami często powoduje ranki i odgniecenia nie zapewniając jednocześnie właściwego podtrzymania.

Problemy z paznokciami

Przygotowanie do joggingu

Biegacze często skarżą się na bóle i infekcje paznokci u stóp. To wina wilgoci, ciepła, ucisku i nieprawidłowej pielęgnacji. Poza konsekwencjami zdrowotnymi nie da się ukryć, że pokiereszowane damskie nogi w sandałkach nie wyglądają dobrze – połamane, posiniaczone, żółte czy opuchnięte dokoła wymagają nawet latem noszenia pełnego obuwia.


Co robić? Poza dobrze dobranym obuwiem i skarpetkami trzeba przed i po bieganiu utrzymywać prawidłową higienę stóp. Dokładnie myć je mydłem i ciepłą wodą, osuszać i codziennie wklepywać krem – najlepiej nawilżający z funkcją antybakteryjną. Poza tym dbajmy zawsze o paznokcie obcięte krótko i w linii prostej – zaokrąglenia prowadzą do wrastania!

Bolące kolana i łydki

Przygotowanie do joggingu

Po wielu miesiącach biegania twoje kolana mogą zacząć być bolesne – obciążenie stawów kolanowych uwydatnia problemy z chrząstką i niedopasowanie rzepki i kości. Bolesne bywają także nierównowagi obciążenia mięśniowego i popularne zakwasy w mięśniach.

Co robić? Do biegania wybieraj zawsze miękki teren – unikaj asfaltu i betonu. Poza tym dbaj o rozciąganie i rozgrzewkę przed każdym treningiem i staraj się nie siedzieć zbyt długo ze zgiętymi nogami zaraz przed bieganiem. W razie problemów z chrząstką możesz przyjmować preparaty odbudowujące tkankę łączną, zwłaszcza te z kolagenem.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
pomocne informacje ;p