Owocowe szaszłyki

Będąc na diecie nie zapominajmy o owocach. Są pyszne i zdrowe. Dostępne są przez cały rok w postaci soków i konfitur, jednak najlepsze są surowe. Dlatego tez korzystajmy z dobrodziejstw lata i zajadajmy się witaminowymi bombami.

Będąc na diecie nie zapominajmy o owocach. Są pyszne i zdrowe. Dostępne są przez cały rok w postaci soków i konfitur, jednak najlepsze są surowe. Dlatego tez korzystajmy z dobrodziejstw lata i  zajadajmy się witaminowymi bombami.

Czy wiesz, że... spożywanie niektórych owoców może utrudniać utrzymanie wagi lub nawet powodować jej znaczny wzrost. Do najbardziej kalorycznych owoców należą winogrona (70kcal/100g), banany (120kcal - duża sztuka), awokado (250kcal sztuka) oraz daktyle (316kcal/100g).

Owoce zawierają mnóstwo witamin, mikroelementów, poza tym są niskokaloryczne, szybko się je trawi, zawierają też dużo błonnika, więc dają uczucie sytości i działają oczyszczająco na jelita.

Szaszłyki z owoców to świetna przystawka czy deser dla wszystkich dbających o linie. Bogactwo kolorów zachwyci i przekona do owoców również maluchy. Szaszłyczki można podawać z sosem jogurtowym. Smakują wówczas wybornie, są bardziej sycące i mogą stanowić lekką kolację na letnie wieczory.

Składniki:

  • truskawki
  • winogrona bez pestek
  • ananas
  • arbuz

Szaszłyki z owoców

Sposób przygotowania:

Truskawki umyć, odszypułkować, osaczyć. Arbuza i ananasa pokroić w kostkę. Nadziać owoce na krótkie patyczki. Podawać z jogurtem lub sosoem jogurtowym.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
Na gorące upalne dni w sam raz :)