kobiety, jedzenie, kobieta

Odchudzanie bez diety

Chcesz schudnąć, ale diety to nie dla ciebie? Znamy kilka dietetycznych sztuczek, które pozwolą ci stracić na wadze bez wyrzeczeń!
/ 21.06.2012 16:26
kobiety, jedzenie, kobieta

Odchudzanie wszystkim nam kojarzy się z mnóstwem wyrzeczeń, okrutnymi treningami i rezygnacją z tego, co w życiu najbardziej kochamy. Bo przecież będąc na diecie nie możesz pozwolić sobie na lodowego shake'a, drinka czy słodką bułkę. Ale jeśli chcesz schudnąć nie musisz od razu przechodzić na drakońską dietę. Dzięki małym zmianom możesz pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Zasada nr 1 - Zaplanuj dietę

Musi być złożona z produktów, które lubisz (w przeciwnym razie nie wytrzymasz na niej dłużej niż 2 tygodnie).

Zasada nr 2 - Twoja dieta musi być urozmaicona

Nieustanne jedzenie sałaty, pomidorów lub kapusty może wywołać depresję w nawet najbardziej zmotywowanej osobie. A przecież nie o to chodzi!

Zasada nr 3 - Jedz regularnie

Jeśli do tej pory nie zwracałaś uwagi na to, co i kiedy jesz, wprowadzaj zmiany powoli. Tylko w ten sposób dieta stanie się nawykiem żywieniowym.

Zasada nr 4 - Mierz porcje

Na początku zacznij jeść mniej, ale częściej (przynajmniej 5 razy dziennie, najlepiej co 3 godziny).

Zasada nr 5 - Odstaw słodycze i fast foody

Nawet jeśli kochasz hamburgery i frytki, musisz z nich zrezygnować... dla własnego zdrowia!

Zasada nr 6 - Pokochaj lekki głód

Od południa ograniczaj w posiłkach węglowodany, tak żeby obejść się bez nich na kolację. Przyzwyczaj się do lekkiego uczucia głodu przed snem.

Zasada nr 7 - Nagradzaj się

Po całym tygodniu diety nagrodź siebie smakołykiem, który uwielbiasz. Może to być batonik, ciastko albo nawet kawałek pizzy. Taki jednorazowy wyskok w żadnym stopniu ci nie zagrozi, a wręcz przeciwnie – pomoże, bo dzięki niemu dieta stanie się łatwiejsza i przyjemniejsza.