Ćwiczysz? Jaki napój jest dla ciebie?

Wiesz, jaki napój jest najlepszy dla sportowców? Jeśli nie, poznaj prawdę i dowiedz się, jakie ma właściwości!
/ 22.04.2014 13:15

Poranna filiżanka kawy to skuteczny sposób na pobudzenie. Blokując receptory odpowiedzialne za uczucie senności, stymuluje organizm do produkcji energii. W jaki sposób kofeina wpływa na wydolność naszego organizmu i kto powinien ją pić?

Ćwiczysz? Ten napój to najlepszy wybór dla ciebie!

fot. Fotolia

Naturalny doping dla sportowców

W przypadku osób uprawiających sport regularnie, kluczową kwestią jest szybkie odbudowanie pomiędzy treningami zasobów glikogenu. Kofeina pełni w tej sytuacji podwójną funkcję. Powodując wzrost stężenia wolnych kwasów tłuszczowych, wpływa na oszczędzanie glikogenu zawartego w mięśniach. Przyjmowana bezpośrednio przed treningiem zwiększa poziom glukozy, z której jest on syntezowany.

Skok adrenaliny na życzenie

Przyjęcie dawki ok. 5 mg kofeiny na kilogram masy ciała powoduje rozszerzanie naczyń krwionośnych oraz zwiększenie stężenia adrenaliny we krwi. Ma to szczególne znaczenie w przypadku aktywności wymagających wysokiej wytrzymałości i odporności organizmu, takich jak maraton lub wyścig rowerowy. Kofeina, oddziałując na układ nerwowy, zwiększa wydolność organizmu oraz motywację do dalszego wysiłku. W efekcie poprawia refleks i wyostrza koncentrację.

Do walki z zakwasami

Zakwasy to problem każdego początkującego sportowca. To właśnie nieprzyjemna bolesność, tłumaczona powstaniem mikrourazów jest głównym powodem, dla którego porzucamy treningi. Jak dowodzą badacze z amerykańskiego University of Georgia, kofeina pomaga zaradzić również tego typu problemom.

Wspomaganie procesu odchudzania

Mała czarna to także jeden z najpopularniejszych naturalnych składników wspomagających odchudzanie. Kawa wspomaga trawienie i obniża ochotę na sięgnięcie po słodkie przekąski.

Na podstawie informacji prasowej Segafredo Zanetti