bieganie fot. Panthermedia

Najczęstsze pytania dotyczące biegania

Zastanawiasz się co pić podczas treningów lub kiedy je przeprowadzać? Tu znajdziesz wszystkie odpowiedzi!
/ 20.06.2018 13:28
bieganie fot. Panthermedia

Zobacz nasze pytania i odpowiedzi dotyczące biegania.

Czy podczas biegania pić wodę czy napój izotoniczny?

Jeśli jest to trening o jakim mówimy, czyli dla przyjemności, a nie wyczynowy, to wystarczy woda. Najlepiej wziąć ze sobą małą butelkę mineralnej i popijać ją małymi łykami. Nie wolno też czekać, aż poczuje się pragnienie, tylko co kilka chwil uzupełniać niedobory płynu.

Na jakiej nawierzchni biegać?

Najlepiej na jak najbardziej przyjaznej dla stóp, amortyzującej uderzenia o podłoże: szutrowej, leśnej, trawiastej. Jeśli więc masz w pobliżu park czy las, a w nim w miarę równe ścieżki, to najlepszy wybór. O wiele twardszy jest asfalt, kostka czy beton, ale jeśli akurat taki teren znajduje się obok domu, to można biegać i na takiej nawierzchni. Ale wówczas trzeba szczególnie zadbać o dobrą jakość obuwia sportowego.

Lepiej trenować rano czy wieczorem?

To zależy czy biegacz jest „rannym ptaszkiem” czy „nocnym markiem”. Jeśli budzisz się bladym świtem wypoczęta i pełna sił, to nic nie stoi na przeszkodzie, by iść pobiegać. Taki poranny jogging doda energii na cały dzień. Ale nie ma sensu zwlekać się z łóżka o 6 rano, gdy twój organizm jeszcze śpi. Równie efektywny, a przede wszystkim przyjemny, będzie trening w godzinach popołudniowych. Dzięki niemu dotlenisz się, odstresujesz po całym dniu i będzie ci się doskonale spało.