POLECAMY

Mieć talię osy

Smukła talia to marzenie niejednej z nas. Wcięcie w talii jest charakterystyczne głównie dla kobiet, dlatego tak ściśle związane z płcią piękną. Atrakcyjne samopoczucie kobiety w dużej mierze wynika z posiadania, bądź nie smukłej talii. Dlatego też warto zadbać odpowiednio dobranymi ćwiczeniami także o ta partię ciała.
Smukła talia to marzenie niejednej z nas. Wcięcie w talii jest charakterystyczne głównie dla kobiet, dlatego tak ściśle związane z płcią piękną. Atrakcyjne samopoczucie kobiety w dużej mierze wynika z posiadania, bądź nie, smukłej talii. Dlatego też warto zadbać odpowiednio dobranymi ćwiczeniami także o tę partię ciała.

Za kształt talii odpowiedzialne są, między innymi, budowa mięśni brzucha (mięśni prostych oraz mięśni skośnych brzucha), jak i gromadząca się w obrębie brzucha tkanka tłuszczowa. Z tego też względu w procesie kształtowania talii należy skupić się zarówno na modelowaniu mięśni, jak i na spaleniu zbędnego tłuszczu.

Sposób na talię osy

Spalanie tłuszczu

Pamiętać należy o tym, że ilość komórek tłuszczowych w ciele dorosłego człowieka jest stała. Mamy wpływ więc jedynie na ich wielkość. Każda natomiast nadwyżka dostarczonych pokarmów jest magazynowana w formie tłuszczu w komórkach tłuszczowych (adipocytach). Im więcej nadwyżkowych pokarmów, tym objętość komórek tłuszczowych jest większa. Widoczne na ciele fałdy tłuszczu to efekt powiększania się adipocytów. Kobiety mają tendencję do odkładnia największych ilości tłuszczu przede wszystkim w okolicach talii, pośladków, brzucha i ud.

Nie ma możliwości jednak spalania tłuszczu miejscowo, tylko z wybranych miejsc. Chcąc więc spalić gromadzący się wokół talii tłuszcz, należy stosować ogólnorozwojowe dyscypliny cardio. Przykładem takich dyscyplin jest bieganie, pływanie czy trening na maszynach cardio (orbitrek, stepper, wioślarz, czy też rowerek stacjonarny). Tego typu dyscypliny są wskazane przede wszystkim dlatego, że ich umiarkowany poziom intensywności pozwala na długie wykonywanie ćwiczeń. To właśnie czas ćwiczeń jest sprzymierzeńcem walki ze zbędnym tłuszczem.

Przyczyną tego jest przede wszystkim to, że w pierwszych minutach ćwiczeń organizm zużywa energię pobraną z glikogenu oraz tłuszczu zgromadzonego w mięśniach. Dopiero, kiedy zapasy w mięśniach się kończą, organizm sięga po tłuszcz zgromadzony pod skórą, czyli obrazowo mówiąc sięga do nielubianych przez nas fałdków tłuszczu.

Z tego też względu niezwykle ważne jest to, aby wykonywać wysiłki długotrwałe (przekraczające 25 minut). Systematycznie powtarzanie tego typu ćwiczeń (oraz przestrzeganie wskazanej kaloryczności diety) sprawia, ze adipocyty kurczą się. To natomiast wpływa na zmniejszenie istniejących fałdów tłuszczu.

Aby procesy walki z tłuszczem zgromadzonym wokół talii były efektywne i zauważalne w krótkim czasie należy wysiłek cardio powtarzać minimum 3-4 razy w tygodniu.

Poza tym dobrze jest także wiedzieć, że komórki tłuszczowe ważą nawet o 3 razy mniej niż komórki mięśniowe, dlatego niekoniecznie zmniejszenie ilości tłuszczu wiąże się ze spadkiem wagi, na pewno jednak z wyszczupleniem ciała.

Modelowanie mięśni

Bardzo przydatnym przyrządem służącym do modelowania talii jest hula-hop. Ta niepozorna „zabawka” z dziecięcych lat nie tylko niezwykle skutecznie pomaga rzeźbić talię, ale także przynosi wiele radości podczas ćwiczeń. Nawet jeśli początkowo krążenie hula-hop wokół talii sprawia nam trudności, nie warto się tym przejmować i próbować dalej. Najlepiej włączyć ulubioną muzykę i przy niej kręcić, nawet do 20 minut w ciągu dnia. Tego typu ćwiczenie przede wszystkim angażują mięśnie skośne brzucha, ale także mięśnie proste brzucha, mięśnie dolnego grzbietu i pośladków.

Innym urządzeniem skutecznym w modelowaniu talii jest tzw. twister. Jest to urządzenie wyposażone w obrotową płytę, na której stajemy i w oparciu rąk na drążkach wykonujemy szybkie ruchy skrętne tułowia.

Poza ćwiczeniami z użyciem sprzętu, możemy także poćwiczyć bez niego. Przykładowe ćwiczenia to:
  • Połóż się na plecach, nogi ugnij w kolanach. Oprzyj stopy o podłoże, natomiast ręce ułóż pod głową. Następnie wykonaj spięcie brzucha i jednoczesne uniesienie jednego kolana, starając się prawym barkiem dotknąć lewego kolana. Powtórz to samo dla drugiej strony ciała - 4 serie po 20 powtórzeń.
  • Połóż się na macie, wyprostowane nogi unieś do góry, ręce ułóż po bokach tułowia. Następnie wykonaj bardzo powolne przeniesienie nóg na lewą stronę, wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj powolne przeniesienie nóg na prawą stronę. Rękami staraj się ustabilizować ciało - 4 serie po 10 powtórzeń.
  • W staniu prosto wykonaj skręt tułowia w prawo, następnie skręt tułowia w lewo. Wykonuj skręty w dość szybkim tempie - 5 serii po 20 powtórzeń.
Poza ćwiczeniami wskazane jest dobranie odpowiedniej diety. Przede wszystkim wykluczającej produkty wysokoprzetworzone, obfitujące w sól i tłuszcz. W to miejsce zaś powinniśmy starać się wprowadzać warzywa (najlepiej te z ekologicznych upraw), produkty pełnoziarniste oraz niegazowaną wodę mineralną. Zdrowa dieta pomaga oczyścić organizm z toksyn zatruwających nasze ciało. Dzięki czemu wszelkie procesy metaboliczne zachodzą efektywniej, a tkanka tłuszczowa kurczy się szybciej.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/10 lat temu
Fajne ćwiczenia znalazłam na stronie Fitelli. Okazuje się, ze to dosć bogata strona nie tylko o musli, nawet propozycje diet są.
/10 lat temu
ja mam zbyt grube lydki i ogolnie nogi i brzuch co zrobic aby mozna w tych miejscach schudnac szybko ???????????? pomozcie !!!