Jaka dieta dla grupy krwi AB?

Masz genetyczne predyspozycje do jedzenia mięsa, jak grupa B, ale delikatny żołądek z niedostateczną ilością kwasu, jak grupa A. Powinnaś na niektóre gatunki mięs — szczególnie czerwone — uważać, kontrolować ich ilość, a dietę uzupełniać warzywami. Jak myślisz, co jeszcze możesz jeść, a czego nie?
/ 03.12.2010 08:51

Dieta dla grupy krwi AB

Co położyć na talerz?

Wysoce wskazany jest dla Ciebie indyk. Wołowinie i kurczakowi koniecznie podziękuj, ale doceń owoce morza, z wyjątkiem flądry i skorupiaków. Ze względu na wrażliwy żołądek unikaj konserwantów i produktów wędzonych!

Używaj w kuchni oliwy z oliwek i oleju lnianego, a odstaw słonecznikowy, sezamowy czy kukurydziany. Nabiał będzie sprzyjał Twojemu dobremu samopoczuciu i zdrowiu, podobnie jak grupie B — zwłaszcza kwaśne produkty mleczne i jaja. Gluten pszenicy, tak niewskazany dla krwi 0 i B, nie będzie miał w Twoim przypadku aż takiego znaczenia, ale jeśli chcesz radykalnie zmienić sylwetkę i schudnąć, powinnaś pszenicy unikać.

Zobacz też: Armia przeciwutleniaczy na talerzu

Masz astmę? Odstaw pszenicę!

Jeśli dokucza Ci astma, również pomyśl o ograniczeniu produktów pszenicznych, ponieważ zwiększają produkcję śluzu. Metabolizm będzie Ci zaburzać także kukurydza, gryka, nasiona i pestki oraz niektóre gatunki fasoli. Dobroczynne będą płatki owsiane, orkisz, żyto i ryż, a także — jak w przypadku grupy A — orzeszki ziemne i masło z tych orzechów.

Wzmocnij odporność

Pamiętaj o warzywach, które pomogą wzmocnić Twoją niezbyt silną odporność. Z owoców wysoce wskazany będzie dla Ciebie ananas. Unikaj pomarańczy i bananów, ale jedz grejpfruty, cytryny, figi, śliwki, winogrona i żurawinę — bogate w witaminę C, która pomaga w trawieniu, zmniejsza ilość śluzu i zapobiega nowotworom.

Uważaj na sól, pieprz i ocet. Stosuj zioła, pietruszkę i czosnek. Jeśli w Twojej diecie nie ma zbyt dużo świeżych warzyw i owoców, na pewno powinnaś uzupełniać menu witaminą C — choćby po to, żeby zapobiegać grypie czy przeziębieniom. Pomocna w tym może być też echinacea.

Zobacz też: Czy kolor warzyw i owoców w diecie ma znaczenie?

Jaki rodzaj ruchu?

Na stres reagujesz podobnie jak grupa A, czyli intelektualnie i duchowo. Medytacja czy joga przyniosą Ci upragniony spokój i harmonię. Nie potrzebujesz szalonego wysiłku fizycznego — raczej głęboko pooddychasz, a potem rozciągniesz się wolno i zmysłowo jak kotka. Nieważne, czy na zajęciach w grupie, czy na własnej kanapie. Jeśli nawet rywalizujesz, przeciwnika szukasz w sobie.

Fragment pochodzi z książki „Piękna papryczka uwodzi kształtem. Zamień kilogramy na zabójczą pewność siebie” Edyty Draus (Wydawnictwo Helion, 2010). Publikacja za wiedzą wydawcy.