Jaka dieta dla ciebie?

Przeglądamy najpopularniejsze ostatnie diety... Jak schudnąć zdrowo, skutecznie i przyjemnie? Nie ma na te pytania jednoznacznej odpowiedzi, bo każdy z nas jest inny i każdemu może odpowiadać inny model odżywiania nastawionego na tracenie wagi.

Decyzja o odchudzaniu pociąga za sobą ważny wybór – komu uwierzyć? Jaką dietę wybrać? Jak schudnąć zdrowo, skutecznie i przyjemnie? Nie ma na te pytania jednoznacznej odpowiedzi, bo każdy z nas jest inny i każdemu może odpowiadać inny model odżywiania nastawionego na tracenie wagi.

Jaka dieta dla Ciebie?

depositphotos.com

Oto popularne diety i ich krótka charakterystyka... Jeśli spodoba ci się któraś z nich, zachęcamy do poszukania szczegółowych informacji, bez których zmiana odżywiania jest bardzo niebezpieczna. Przy każdym opisie dodajemy odnośnik do angielskiego źródła.

 

Dieta Dukana

www.dukandiet.com
Zamierzona na spadek wagi, idealnie nadaje się dla osób otyłych, cierpiących na za wysoki cholesterol oraz cierpiących na cukrzycę. Nie jest trudna w realizacji.

Jaka dieta dla Ciebie?

Podstawy: Dieta składa się z czterech faz – w pierwszej jemy tylko białka i płatki owsiane; potem stopniowo wprowadzamy warzywa i owoce. Po uzyskaniu zamierzonej wagi wracamy do racjonalnego jedzenia wszystkiego zachowując jeden dzień w tygodniu na menu proteinowo-owsiane.

Rezultaty: Stary wagi są dość szybkie i nie wymagają wielkich cierpień, bo w późniejszy fazach menu jest dość liberalne. Minusem diety są potencjalne niedobory mikroelementów i ubytek masy mięśniowej.

 

Dieta Indeksu Glikemicznego

www.lowglycemicload.com/
Wspomaga utratę kilogramów i zachęca do zdrowszego odżywania – korzystna dla ludzi dbających nie tylko o figurę, ale też stan zębów, układ trawienny, gospodarkę hormonalną. Idealna dieta dla cukrzyków.

Jaka dieta dla Ciebie?

Podstawy: Wszystkie pokarmy posiadają swój indeks glikemiczny a więc poziom rozpuszczania zawartych w nich cukrów prostych. Wybierając pokarmy o wolniejszym czasie trawienia cukrów – a więc pełnoziarniste produkty zbożowe, białka, warzywa i mało słodkie owoce mamy pod kontrolą poziom insuliny i metabolizmu.

Rezultaty: Dieta pozwala świetnie kontrolować apetyt i choć nie przynosi bardzo szybkich spadków wagi, jest efektywna w długim czasie. Minusem jest trudność w określaniu indeksu glikemicznego wszystkich zjadanych potraw – musisz mieć dużo zacięcia i cierpliwości!

 

Dieta oparta na pH

crazysexydiet.com/

Jaka dieta dla Ciebie?

Zamierzona jest na poprawę ogólnego stanu zdrowia – samopoczucia, masy ciała, formy fizycznej a także rozmaitych schorzeń (nawet nowotworu). Polecana dla osób cierpiących na reumatyzm.

Podstawy: Dietę wymyśliła Kris Carr jako samopomoc przy walce z rakiem. Niskotłuszczowa dieta oparta jest głównie na roślinnych, surowych potrawach mających równoważyć odczyn kwaśności organizmu i dodawać energii na walkę z chorobą.

Rezultaty: Ludzie chwalą sobie poprawę samopoczucia i energii . Niestety przygotowanie większości posiłków jest dość czasochłonne i skomplikowane. Tylko dla bardzo zdeterminowanych.

 

Dieta węglowodanowa

www.health.com
Nacelowana na utratę tłuszczu z rejonów brzucha. Pomaga przy zbyt wysokim poziomie cholesterolu oraz cukrzycy.

Jaka dieta dla Ciebie?

Podstawy: Dieta oparta na zdrowych węglowodanach, które mają zaspokoić apetyt i dać dłuższe uczucie pełności. Jemy więc często w małych ilościach produkty takie jak brązowy ryż, kasze, owsianki, itd.

Rezultaty: Dieta jest dość restrykcyjna (1200 kcal) więc daje duże spadki wagi ale jednocześnie nie pozostawia nas głodnymi, bo węglowodany wspaniale zaspokajają apetyt a przepisy są ciekawe i smaczne. Istnieje wszak niebezpieczeństwo niewystarczającej podaży witamin i mikroelementów.

 

Dieta 17 dni

http://www.the17daydiet.com/
Jej celem jest utrata tłuszczu z rejonu brzucha. Polecana dla ludzi z nadwagą oraz wysokim ciśnieniem krwi.

Jaka dieta dla Ciebie?

Podstawy: Dieta ma zadanie oszukać metabolizm i sztucznie zmusić go do spalania tłuszczu poprzez częste zmienianie wysokokalorycznego menu na niskokaloryczne. Program przewiduje wykonanie czterech 17-dniowych cykli w czasie których jemy czasem tylko chude białko i warzywa bez skrobi, a czasem normalne posiłki z przekąskami i alkoholem włącznie!

Rezultaty: Dieta łączy się z planem ćwiczeń i faktycznie pozwala na szybkie zrzucenie wagi. Niemniej jednak plan jest dość skomplikowany i chwilami restrykcyjny co wielu ludzi zniechęca. Nie ma wielkich możliwości jeśli chodzi o elastyczność układania posiłków.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/5 lat temu
Ja teraz mam tez małe problemy z nadciśnieniem, do tego doszła cukrzyca. Przyjmuje Amlator i jest lepiej, ale wiem ze nie mozna bagatelizować takich objawów.