Dietetyczne przekąski

Jak zabić głód?

Zabij głód! Sprawdź, co zdrowego jeść, kiedy doskwiera Ci burczenie w brzuchu, a nie chcesz przytyć!
/ 26.11.2010 13:49
Dietetyczne przekąski

Zwykle, kiedy nasz głód manifestuje się nieprzyjemnym burczeniem w brzuchu, zapominamy o wartości odżywczej produktów. Sięgamy po „byle co”, starając się jedynie „uciszyć” żołądek. Czym warto nasycić głód, jednocześnie dostarczając organizmowi wszystkich niezbędnych składników? Poniżej proponujemy kilka pomysłów na zdrowe i sycące przekąski, podając plusy takich zestawów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Sprawdź!

Zestaw 1

Dla częstego bywalca w domu

  • Sałatka z wędliną i nasionami sezamu

Skład: sałata 5-6 liści, pomidor 1 sztuka, ogórek długi ¼ sztuki, szynka 2 plastry (pokrojona w kostkę), łyżka nasion sezamu, 1 łyżeczka oleju rzepakowego, przyprawy do smaku

Taka sałatka jest dobrym pomysłem dla osób, które sporo czasu spędzają w domu i mają stały dostęp do lodówki. Oczywiście można taką kompozycję zabrać w pojemniczku do pracy czy szkoły, niemniej na pewno nie nadaje się ona do długotrwałego przechowywania.

Warzywa są źródłem sycącego błonnika, szynka dostarcza niezbędnego białka i żelaza, nasiona sezamu zawierają cenne kwasy tłuszczowe, witaminy i składniki mineralne. Podobnie olej rzepakowy, nazywany „oliwą północy”.

Polecamy: Masaż odchudzający i jego tajemnice

Zestaw 2

Dla miastofila, czyli osoby często spędzającej czas poza domem

  • Kanapka z chrupkiego chlebka, sera żółtego typu light i warzyw

Skład: 2 kromki chleba chrupkiego, 1 plasterek sera żółtego (light), pokrojony w talarki świeży ogórek

Taka chrupiąca kanapka doskonale poradzi sobie z lekkim burczeniem brzucha. Poszczególne składniki możemy zabrać osobno, tak by pieczywo nie namiękło w czasie przechowywania. Ser możemy wybrać porcjowany, ułatwi to kontrolę grubości plasterka i nieprzekraczanie limitu kalorycznego.

Ser light jest „bezpieczny” dla sylwetki, stanowi dobre źródło wspomagającego przemianę materii wapnia oraz białka. Ogórek przedłuża uczucie sytości.

Zestaw 3

Dla właściciela wysmakowanego podniebienia

  • Jabłko zapiekane z cynamonem

Skład: średniej wielkości jabłko, cynamon

Taki smakołyk połechce podniebienie słodyczofila. To dobry pomysł dla osób, które nieustannie odczuwają ochotę na coś słodkiego. Owoc w wersji zapiekanej, może być świetnym urozmaiceniem dla tradycyjnego, świeżego jabłka. Warto podać go dzieciom, które nie wykazują zainteresowania surową formą tego rodzaju jedzenia. Jabłko nie zawiera tłuszczu, jest natomiast źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych.

Polecamy: Dieta dla aktywnych fizycznie