Jak wrócić do formy po ciąży?

Jak wrócić do formy po ciąży?

Wczesny okres macierzyństwa (pierwsze miesiące), to czas, w którym kobiety zmagają się ze zmianami fizycznymi, wywołującymi różne dolegliwości. Osłabienie, dokuczliwe bóle kręgosłupa i stawów, rozstępy oraz cellulit – to najbardziej dokuczliwe problemy młodych mam. Jak sobie z nimi radzić? Pomogą gimnastyka i masaż!
Weronika Kwaśniak / 26.09.2016 17:05
Jak wrócić do formy po ciąży?

Dieta i ćwiczenia

Dobra kondycja psychiczna i fizyczna przyszłej mamy nie tylko wpływa na prawidłowy rozwój jak płodu, ale także rzutuje na jej relacje z partnerem, rodziną, znajomymi i współpracownikami. Aby wyglądać i czuć się kwitnąco, warto zadbać o zdrowie organizmu jeszcze przed zajściem w ciążę.

Przydadzą się zwłaszcza bogata w witaminy i mikroelementy dieta oraz właściwie dobrany zestaw ćwiczeń, który pomoże wzmocnić mięśnie i stawy.

Tak przygotowana łatwiej zmierzysz się z długimi miesiącami ciąży i porodem. Doskonałym rozwiązaniem jest też masaż, który wyraźnie poprawia samopoczucie oraz odpręża i redukuje stres związany z troską o nienarodzone dziecko.

Zobacz ćwiczenia na brzuch po ciąży:

Tego rodzaju zabiegów relaksacji należy unikać jednak w pierwszym trymestrze ciąży, ze względu na kształtowanie się łożyska oraz intensywny rozwój zarodka, a także w dziewiątym miesiącu, aby nie sprowokować akcji porodowej. Przez pozostały okres ciąży masaże stosować można praktycznie u każdej kobiety, u której nie nastąpiły komplikacje lub inne przeciwwskazania natury medycznej.

Masaż

Masaż pełni istotną rolę również w rewitalizacji poporodowej – jest m.in. skutecznym narzędziem w walce z rozstępami i cellulitem. Ponadto wzmacnia mięśnie kręgosłupa, grzbietu, karku i kończyn.

Forma masażu i dobór odpowiednich technik zależą od okresu macierzyństwa i indywidualnych potrzeb kobiety. Zwykle maluch absorbuje większość czasu, wizyty w gabinetach masażu można więc zastąpić równie skutecznymi zabiegami w zaciszu własnego domu. Na rynku dostępna jest szeroka gama foteli masujących, które wykonują masaż ugniatający, ostukujący, chwytający ramion, shiatsu i inne odmiany.

Zakres i siłę masażu na takich fotelach można też ustalać indywidualnie i kierować masaż na zmęczone i obolałe partie mięśni. Po ciężkim dniu, gdy maluch już śpi, z pewnością warto zadbać o chwilę odpoczynku dla siebie. Filiżanka aromatycznej herbaty i kwadrans na fotelu masującym to bez wątpienia świetna regeneracja dla zmęczonego ciała i duszy.

Zobacz także: Fitness po porodzie

źródło: Sanyo