Jak się je w wielkim mieście?

W wielkim mieście najszybciej poznamy nowe produkty spożywcze, usługi związane ze zdrowiem i jedzeniem oraz z szeroko rozumianym dbaniem o siebie, jednak to tylko od nas zależy właściwy wybór stylu życia.
Miasto nocą

Wielkie miasta nieodłącznie kojarzą się z ruchem, energią, nowoczesnością. Niestety jeśli chodzi o zdrowie, zbilansowane posiłki i aktywność fizyczną nie zawsze sprzyjają mądrym wyborom. Z drugiej strony oferują szereg niespotykanych gdzie indziej możliwości i nowości. Niektórym propozycjom warto przyjrzeć się bliżej.

Catering dietetyczny

To ciekawy pomysł dla zabieganych. Wyspecjalizowane firmy dostarczają pod wskazany adres, do domu lub biura dzienny zestaw posiłków o określonej, wybranej przez klienta wartości kalorycznej np. 1000 lub 1500kcal, zapakowanych i gotowych do odgrzania. Można zamówić także zmodyfikowaną dietę dla osób chorych na miażdżycę, nadciśnienie czy cukrzycę. Zalety to oczywiście wygoda i elastyczność, wada to koszty oraz brak funkcji edukacyjnej, bo korzystając z gotowych zestawów nie nabieramy niestety prozdrowotnych nawyków.

Zobacz także: Jaka żywność nam szkodzi? - część 1

Zastępowanie posiłków

To metoda odchudzania bardzo popularne w Stanach Zjednoczonym, opierająca się na zastąpieniu 1-2 posiłków specjalnym koktajlem lub batonem izokalorycznym. Produkty oferowane są najczęściej przez sieć konsultantów, o obniżonej wartości kalorycznej a zwiększonej zawartości błonnika, witamin oraz soli mineralnych. Taka modyfikacja diety w ciągu paru tygodni przynosi bardzo dobre wyniki (w badaniach na żołnierzach US Army uzyskano średni spadek wagi o 4kg z jednoczesnym zmniejszeniem tłuszczowej masy ciała ) z tym, że działa dokładnie tak długo, jak długo ją stosujemy.

Mechanizm jest bowiem prosty – produkty zastępujące posiłki są niskokaloryczne (lecz dzięki różnym frakcjom błonnika i modyfikowanych skrobi dające poczucie sytości) więc de-facto zmniejszają nam kaloryczność całodziennej diety przez co obserwujemy tak pożądany spadek wagi. Jednak gdy wracamy do poprzedniego, zwykle mocno przekraczającego nasze zapotrzebowanie i niezdrowego sposobu żywienia tyjemy z nawiązką ze względu na nadmierne spożycie. Toteż jeśli chcemy schudnąć trwale to metoda zastępowania posiłków powinna być tylko wstępem do stałego, długofalowego stosowania niskokalorycznej diety.

Bary, knajpy...

Wielkie miasto to również królestwo barów, knajp, jadłodajni i różnego rodzaju restauracji. Jedzenie na mieście sprawia ogromna przyjemność organoleptyczną i towarzyską, jednak bardzo często skutkuje również dodatkowymi kilogramami. Według badań przeprowadzonych w Teksasie najpopularniejsze strategie pozwalające na utrzymanie niskokalorycznej diety, gdy często jadamy w restauracjach, to unikanie różnego rodzaju słodkich napojów, wybieranie warzyw na parze i pełnoziarnistych produktów zbożowych oraz kończenie jedzenia w momencie sytości.

Kobiety często także dzielą się posiłkiem lub przystawkami, zamawiają „startery” zamiast dań głównych, proszą o oddzielne podanie sosu, wybierają sałatki na przystawkę oraz proszą o zapakowanie połowy porcji na wynos .

Warto rozsądnie korzystać z nieograniczonych możliwości, jakie daje nam życie w dowolnym „Wielkim Mieście”. Korzystajmy z jego licznych zalet zachowując jednocześnie ostrożność wobec licznych zagrożeń. Dieta może być łatwiejsza w przygotowaniu i przyjemniejsza w stosowaniu jednak to nadal my są stosujemy zatem to nasza konsekwencja i motywacja dają najlepsze wyniki. Zawsze i wszędzie warto dbać o zdrowie, wykorzystywać każdą możliwość ruchu na świeżym powietrzu i cieszyć się chwilą. Wielkie miasto potrafi być naprawdę piękne wiosną.

Więcej informacji : Przystań Psychologiczna

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/29.04.2015 19:46
zazwyczaj zamaawia sie catering np z www.teleobiad.pl ja tak robie musze przyznac, bo najczesciej nie mam po prostu czasu, zeby przygotowywac sobie posilki