jak-nie-zrezygnowac-z-cwiczen-10-porad fot. Fotolia

Jak regularnie ćwiczyć - 10 porad

Sprawdź, w jaki sposób skutecznie zmobilizować się do treningów i przezwyciężyć własne słabości.
Agata Bernaciak / 28.07.2015 05:30
jak-nie-zrezygnowac-z-cwiczen-10-porad fot. Fotolia

Rada nr 1 - Znajdź cel

Znacznie łatwiej jest zmobilizować się do wysiłku, kiedy wiesz, po co się męczysz. Z chęcią będziesz wylewać siódme poty mając świadomość, że dzięki temu wskoczysz w obcisłą sukienkę, w upatrzone dżinsy-rurki albo bez problemu odsłonisz brzuszek w skąpym bikini. Doskonałą motywacją może być udział w zawodach – gdy wyznaczysz sobie termin na poprawę formy, będziesz ćwiczyć systematycznie i z zapałem.

Rada nr 2 - Trenuj z przyjaciółką

Po pierwsze będzie wam razem raźniej – wiele osób czuje się trochę nieswojo, wchodząc samotnie na salę ćwiczeń. Po drugie, takie wspólne wyjście na fitness może być okazją do spotkania po treningu. No a po trzecie, będziecie się nawzajem motywować do ćwiczeń. Głupio jest szukać wymówek albo po prostu nie przyjść na umówione spotkanie, prawda?

Rada nr 3 - Wyeliminuj nudę

Jeżeli ćwiczenia nie będą sprawiały ci przyjemności nie łudź się, że uda ci się wykonywać je systematycznie. Trening traktowany wyłącznie jako obowiązek szybko cię znuży i nie będzie dawał satysfakcji. Zamiast więc bez entuzjazmu biegać 3 razy w tygodniu na bieżni, postaraj się urozmaicić ćwiczenia. Znajdź aktywność, która naprawdę cię kręci. Możliwości masz mnóstwo – ważne jest, żebyś naprawdę chciała ćwiczyć.

Rada nr 4 - Ćwicz z trenerem

Zajęcia z trenerem personalnym to tak najlepszy sposób, żeby się zmobilizować. Nie tylko dlatego, że umawiasz się z nim na konkretną godzinę i że to spotkanie sporo cię kosztuje. Także dlatego, że szybko widzisz efekty treningów. Masz też pewność, że wszystkie wykonywane przez ciebie ćwiczenia są dostosowane do twoich potrzeb i możliwości.

Dowiedz się więcej:


Rada nr 5 - Bądź realistką

Nie zakładaj, że zrzucisz 10 kilogramów w 2 tygodnie, albo że po wielu miesiącach lenistwa nagle wygrasz maraton. Nie planuj też, że już od jutra będziesz ćwiczyć codziennie. Zamiast marzyć o rzeczach niemożliwych, podążaj do przodu małymi kroczkami. Niezbyt odległy cel znacznie łatwiej jest osiągnąć, a radość, jaką ci to przyniesie, będzie cię motywowała do dalszego wysiłku.

Rada nr 6 - Zrób plan

Podobnie jak planujesz sobie tydzień pracy wpisując do kalendarza zadania do wykonania, tak samo zaplanuj swoje treningi. Pomoże ci to lepiej się zorganizować, a świadomość, że realizujesz plan, da ci ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia. Mając plan działania rozpisany „czarno na białym” łatwiej się  zmobilizujesz i rzadziej będziesz szukała wymówek.

Rada nr 7 - Trenuj z… zegarkiem

Albo z telefonem. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu, które możesz ściągnąć, sama będziesz w stanie ustalać i monitorować przebieg swojego treningu. Na przykład łącząc się z GPS-em będziesz mieć możliwość zapisywania trasy biegu, twojego tempa, liczby spalanych kalorii.

Dowiedz się więcej:

Rada nr 8 - Wizualizuj

Nie myśl o tym, jak bardzo nie chce ci się iść na zajęcia, jak czujesz się zmęczona albo ile czasu zajmie ci dojazd do klubu fitness. Skup się na myśleniu o tym, jak fantastycznie poczujesz się potem! Będziesz dumna z siebie, że udało ci się przezwyciężyć własne lenistwo, a ogromna ilość endorfin, jaka w czasie ćwiczeń wyzwoli się do twojego krwioobiegu sprawi, że będziesz skakać z radości!

Rada nr 9 - Skomponuj playlistę

Muzyka da ci kopa do ćwiczeń, a wysiłek wykonywany w jej rytmie wyda się mniej uciążliwy. Szczególnie, kiedy będzie to coś, co naprawdę lubisz. Dlatego poświęć chwilę, żeby zebrać swoje ukochane, pełne energii piosenki, a potem – daj czadu!

Rada nr 10 - Nagradzaj się

Obiecaj sama sobie, że po osiągnięciu jakiegoś wyznaczonego celu dostaniesz coś w zamian. No, może nie gigantyczny puchar lodów z bitą śmietaną. Nagrodą może być na przykład upatrzony ciuch, para butów, płyta z ulubioną muzyką. Coś, co naprawdę sprawi ci przyjemność.

Dowiedz się więcej: