Oglądaj stopy codziennie!/ fot. www.sxc.hu

Jak prawidłowo wykonywać HIIT?

Na początek powinnaś wykonać rozgrzewkę, czyli około 5 minut treningu w umiarkowanym tempie, następnie rozpoczynasz trening docelowy, czyli tzw. interwały.
/ 24.02.2010 12:38
Oglądaj stopy codziennie!/ fot. www.sxc.hu

Taki trening najlepiej wykonać na sprzęcie typu bieżnia.

Na początek powinnaś wykonać rozgrzewkę, czyli około 5 minut treningu w umiarkowanym tempie (średni lub wolny chód, w zależności od wydolności Twojego organizmu), następnie rozpoczynasz trening docelowy, czyli tzw. interwały, na początek zaczynasz od 5 interwałów a z treningu na trening zwiększasz o kolejny.

Co to jest interwał?

Jedna zmiana trucht i sprint jest to jeden interwał.

Zobacz wykres.

Zaczynasz od truchtu (pamiętaj że jest to zależne od wydolności, trucht powinien być na 65% Twojego tętna maksymalnego).

Powinien trwać około 30 sekund - i 10 sekund sprintu na 100% Twojego tętna maksymalnego z czasem możesz zmniejszać czas truchtu do 20 sekund a wydłużać czas sprintu.

Czas treningu to maksymalnie do 25 minut, oczywiście zaczynając od 5 minut i wydłużając stopniowo.

Na koniec powinnaś wyciszyć organizm w sposób podobny do rozgrzewki czyli w miarę spokojnie w jednostajnym tempie, aby Twoje tętno mogło powrócić do normy.
Oczywiście na zakończenie nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających nogi (stretchingu), przede wszystkim łydki oraz czworogłowego uda (przód uda) i dwugłowego uda (tył uda).

Tu znajdziesz zestaw ćwiczeń do stretchingu (rozciągających).


Ewelina Jakubiak Trener Osobisty
http://www.e-sylwetka.pl