Wysportowana dziewczyna fot. Fotolia.pl

Jak polubić sport - 8 nawyków osób aktywnych fizycznie

Wystarczy znaleźć sobie treningowego partnera i odnaleźć sport, który sprawia frajdę.
Karolina Kalinowska / 18.01.2017 11:12
Wysportowana dziewczyna fot. Fotolia.pl

Osoby kochające sport wstają zawsze przed budzikiem, chwile później są gotowe do przejażdżki rowerowej lub porannego biegania. Podczas lunchu wychodzą z biura, chociaż na krótki spacer i do pracy wpadają z torbą na ramieniu, która jest wypchana rzeczami potrzebnymi na trening. Oczywiście biegną na niego zaraz po pracy. Przed pójściem spać idą na bardzo długi spacer, który nawet w czasie mrozów sprawia im ogromną przyjemność.

No dobra... Trochę przesadziłam, ale chciałam wam pokazać, że naprawdę są ludzie, którzy lubią się ruszać. Nie trzeba zabijać się na siłowni i biegać w maratonach. Wystarczy znaleźć sport, którego uprawianie sprawia przyjemność. Wtedy wszystko staje się łatwiejsze! Dlatego dzisiaj przygotowałam dla was listę nawyków, które mają osoby lubiące aktywność fizyczną.

Niedocenione ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie brzucha

1. Uprawiają sport, który sprawia im przyjemność

Zaszalałam z tą przyjemnością... ale chociaż lubią. Wszystkie koleżanki z pracy chodzą na fitness, a mąż biega? Jednak ty nie widzisz w tym nic fajnego? Zupełnie się tym nie przejmuj. Najwidoczniej to nie jest dla ciebie. Poszukaj czegoś, co będzie dawało ci satysfakcję. Może spróbuj skakania na trampolinach albo zapisz się na pole dance? Jest bardzo dużo możliwości, na bank uda ci się znaleźć coś odpowiedniego.

2. Szukają informacji zwrotnej

Fanatycy fitnessu chcą natychmiastowej informacji zwrotnej, dotyczącej ich wyników. Bardzo uważnie śledzą tętno, mierzą liczbę kalorii i porównują wyniki. Jeżeli będziesz widziała postępy, twoja motywacja będzie coraz większa. Za każdym razem będziesz chciała osiągnąć lepszy czas lub podnieść większy ciężar. To uzależnia, jak wpadniesz w rytm, nie będziesz chciała zrezygnować z endorfin, które daje wysiłek fizyczny.

Czego nie wolno jeść przed treningiem?

3. Ćwiczą w duecie

A może uzależnisz się od ćwiczeń dzięki swoim najbliższym? Przyjaciele są najlepszymi kompanami w czasie treningu. Będziecie dla siebie wzajemną motywacją.

Jeżeli będziesz chodziła na zajęcia sama, to łatwiej będzie ci z nich zrezygnować. Mając świadomość, że chodzisz na nie z najlepszą przyjaciółką, to już nie będzie tak łatwo. Przecież nie możesz jej zawieść.

4. Nie myślą tylko o straconych kilogramach

Wielu osobom łatwiej się zmotywować, gdy widzą metę. Wygląda to gorzej, gdy do zrealizowania jest plan długoterminowy, a sport uprawiacie dla zdrowia i dobrej kondycji. Dlatego, zamiast myśleć o 5 kg, które zostały ci po urlopie, pomyśl o tym, że dzięki bieganiu 3 razy w tygodniu będziesz miała więcej energii. Jeżeli przestaniesz zwracać uwagę na to, w jakim tempie chudniesz, kilogramy zaczną znikać zaskakująco szybko.

Wierzysz w diety cud? Przestań się w końcu oszukiwać

5. Nie zwracają uwagi na rodzaj wykonywanej aktywności

Ćwiczenie to ćwiczenie. Nie ma znaczenia, gdzie je wykonujesz. Jeżeli najbardziej lubisz jeździć na rowerze, to super. A może zawsze chciałaś zapisać się na sztuki walki? A być może tak jak ja, nie lubisz zatłoczonych klubów fitness i zazwyczaj ćwiczysz w domu? Nie ma to znaczenia! Najważniejsze, żebyś wreszcie ruszyła tyłek sprzed telewizora i zrobiła coś dla siebie. To długoterminowa inwestycja, która się opłaca.

Proponuje jednak, żebyś nie rzucała się z motyką na słońce i nie kupowała rocznego karnetu na siłownie. To z reguły pieniądze wyrzucone w błoto! Najpierw znajdź zajęcia, które ci opowiadają, a dopiero później myśl o długoterminowych deklaracjach.

6. Słuchają ulubionej muzyki

Czy zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego ludzie zazwyczaj noszą słuchawki na siłowni? Muzyka jest ogromną motywacją.  Chcesz poprawić swoje wyniki? Słuchaj ulubionych piosenek! Okazuje się, że dzięki ulubionym utworom, jesteś w stanie dać z siebie więcej. Wybieraj energiczne i dość szybkie kawałki, które są w stanie pobudzić energię i chęć do działania.

Co jeść po treningu? 6 produktów wspomagających regenerację

7. Przyznają sobie nagrody

Twoim celem jest wyrobienie w sobie nawyku, który sprawi, że ćwiczenia będą czymś naturalnym. Nie ma sensu zadręczać się i umartwiać przed każdym treningiem. To nie o to chodzi! Jak osiągnąć ten cel? Nagradzaj się za dobrze wykonaną pracę. Jeżeli uda ci się zrealizować miesięczny plan kup sobie bilety na koncert, zjedz ulubioną potrawę lub zafunduj sobie relaksujący masaż. Możliwości jet bardzo dużo, a jedynym ograniczeniem jest twoja wyobraźnia. Jednak błagam - nie przesadzaj ze smakołykami.

8. Nie zwracają uwagi na ubranie

Podpisuje się rękoma i nogami pod stwierdzeniem, że nie potrzeba drogich narzędzi, aby zacząć ćwiczyć. Jeżeli się wciągniesz w sportowy tryb życia, powoli wszystko sobie kupisz. Nie zaczynaj swojej przygody ze sportem od kompletowania garderoby. Takie myślenie zazwyczaj jest zgubne, a ciuchy leżą później w szafie i tylko zajmują miejsce. 

11 powodów, dla których warto zacząć biegać