Jak pokonać głód?

Jak pokonać chęć sięgnięcia po przekąskę? Czy można poskromić głód i uniknąć podjadania? Co robić, gdy po obiedzie mamy ochotę na chipsy lub batonik? Przedstawiamy 10 rad na poskromnienie apetytu!
Jak pokonać głód?

1. Bądź konsekwentna – regularnie spożywaj posiłki w 2-3 godzinnych odstępach czasu. Małe i częste posiłki utrzymują na stałym poziomie neuroprzekaźniki odpowiadające za wywoływanie uczucia głodu i sytości, dzięki czemu pozbędziesz się napadów wilczego głodu.

2. Przyjmuj 2 kapsułki tranu dziennie – oleje ryb zapobiegają występowaniu stanów zapalnych w komórkach organizmu, co umożliwia ich lepszą pracę i spalanie większej ilości kalorii. Co więcej, w ten sposób zmniejszysz apetyt na tłuste potrawy.

3. Umyj zęby albo zajmij się czymś innym, kiedy masz ochotę na wieczorny spacer do swojej lodówki. Mycie zębów to doskonały sposób, aby przetrwać chwilowy napad głodu. Zmiana smaku w ustach pomaga zmniejszyć ochotę na jedzenie. Świeży miętowy oddech poskromi także pokusę na słodkie przekąski.

Zobacz także: najczęstsze przyczyny stałego uczucia głodu

4. Wysypiaj się w nocy – powinnaś każdej nocy spać 7-8 godzin oraz starać się kłaść i wstawać z łóżka o stałych porach. Nawet w weekendy dłuższe leniuchowanie w łóżku niestety nie jest wskazane. Niedostateczna ilość snu, a także zmiany czasu, który spędzasz w swoim ukochanym łóżku, powodują zmęczenie, które z kolei zwiększa odczucie głodu. Niedostatecznie wypoczęty organizm, aby utrzymać koncentrację, potrzebuje więcej energii dostarczanej wraz z pożywieniem.

5. Dostarczaj odpowiednie ilości mikroelementów kolejny raz okazuje się, że zbilansowana dieta to podstawa. Niski poziom mikroelementów stymuluje obszary mózgu odpowiadające za uczucie głodu. Zadbaj o to, aby stale dostarczać organizmowi tego, czego potrzebuje do zdrowia i sprawnego funkcjonowania.

Zobacz też: Skuteczne odchudzanie - vademecum

6. Jedz więcej błonnika pokarmowego – włącz do swojej diety produkty bogate w błonnik, jak świeże owoce i warzywa, produkty zbożowe, płatki owsiane. Błonnik reguluje procesy trawienne oraz łącząc się z tłuszczami ogranicza ich absorpcję. Dodatkowo błonnik, chłonąc wodę, pęcznieje i wypełnia jelita, dzięki czemu mózg odbiera sygnał sytości. Naukowo udowodniono, że diety bogate w błonnik pokarmowy przyczyniają się do obniżenia cholesterolu we krwi oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych typów nowotworów. Unikaj produktów przetworzonych, które w wyniku procesów przetwórczych tracą znaczne ilości tego cennego składnika. Sięgaj przede wszystkim po żywność nieprzetworzoną. Największe ilości błonnika znajdziesz w roślinach strączkowych, produktach zbożowych, świeżych owocach i warzywach. 

7. Zmniejsz udział węglowodanów w swojej diecie – naukowcy dowiedli, że węglowodany mogą pobudzać apetyt. W swojej diecie powinnaś natomiast zwiększyć ilość białka. Jak twierdzą specjaliści, białko może tłumić apetyt i zmniejszać chęć na niezdrowe przekąski.

8. Zrób ćwiczenia oddechowe – 15 powolnych, głębokich oddechów w momencie, w którym masz ochotę sięgnąć po niezdrową przekąskę, pomoże ci się zrelaksować i uwolnić się od pokusy podjadanie między posiłkami.

9. Zwolnij – jedz pomału, znajdź czas na spokojny posiłek. Szacuje się, że informacja w mózgu o pełnym żołądku pojawia się dopiero po ok. 20 minutach. Mniejsze tempo podczas spożywania posiłku sprawi zatem, że zjesz mniej, czując się przy tym w pełni najedzona. 

10. Pij więcej wody – naukowo udowodniono, że dobrze nawodnione komórki lepiej radzą sobie ze spalaniem kalorii. Dodatkowo w mózgu ośrodek głodu i pragnienia znajduje się bardzo blisko siebie, przez co zdarza się, że będąc bardzo spragniona odczuwasz głód.

Zobacz też: Jak przygotować zdrową przekąskę?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/4 lata temu
Muszę koniecznie zobaczyć ten blog o sile nawyku.
/5 lat temu
Mój problem rozwiązał się w momencie kupna tabletek Foreverslim.Skończyły się napady głodu i chęć podjadania między posiłkami od razu dieta stała się łatwiejsza.
/5 lat temu
Najlepsza dieta – zrezygnować ze złych nawyków żywieniowych. Jak to zrobić? Ciężka sprawa. Ja wiem, że lubię podjadać. Wieczorem, nocą, skradam się do lodówki, a potem mam wyrzuty sumienia. Nigdy nie udało mi się dotrwać do końca diety. Podjadanie jest silniejsze ode mnie. Koleżanka poleciła mi książkę Charlesa Dunhigga „Siła nawyku” i wiecie co? Okazało się, że nie mogę zmienić swojego życia bo mam złe nawyki. Zaczęłam to sobie wszystko układać i już teraz wiem co chcę zrobić – zmienić te złe na inne. Jest nawet blog na onecie właśnie dotyczący "Siły nawyku": silanawyku.blog.onet. Radzę wszystkim, którym diety obrzydziły życie zajrzeć na ten blog.
POKAŻ KOMENTARZE (2)