POLECAMY

Jak dietetyczka pomogła uczestniczce #FitAdeptChallenge w walce z grypą i anginą?

Co jeść podczas grypy czy anginy, a czego unikać w diecie, bo przedłuży infekcję? Sprawdziłam to, niestety, na własnej skórze, kiedy #FitAdeptChallenge przerwała mi choroba.
/ 4 miesiące temu
Jak dietetyczka pomogła uczestniczce #FitAdeptChallenge w walce z grypą i anginą? fot. Adobe Stock

Od miesiąca biorę udział w wiosennej edycji #FitAdeptChallenge. Pod opieką trenera personalnego oraz dietetyczki walczę o swój główny cel: schudnięcie. Niestety, sezon grypowy dał mi się we znaki – kolejno dopadły mnie dwie poważne infekcje. Jednak i w tej sytuacji ekipa FitAdept nie zawiodła. Zobaczcie, jak dietetyczka Martyna pomogła mi złagodzić nieco dokuczliwe objawy.

Wyzwanie #FitAdeptChallenge to nie jest łatwizna! Wymaga bardzo dużo pracy i jeszcze więcej silnej woli

Jak powinna wyglądać dieta podczas przeziębienia?

Dietetyczka tłumaczyła mi od początku metamorfozy, że odchudzanie nie oznacza głodowania. Starałam się zatem jeść zgodnie z jej zaleceniami – zdrowo, ale... słuszne porcje, nie jak dla kanarka. Kiedy dopadły mnie typowe objawy grypy: dreszcze, bóle kości i mięśni, gorączka,  Martyna dodała do tego kolejne zalecenia:

  • duże ilości płynów – woda, bo jej powinno się pić najwięcej, rozrzedza wydzielinę i pomaga ją  odkrztuszać. Podczas choroby należy zwiększyć jej spożycie wody do nawet 3 litrów.
  • zwiększenie dawki witaminy C – podczas walki z grypą warto postawić na naturalną broń : witamina C z naturalnych źródeł, np. aceroli, jest jednym ze skuteczniejszych domowych leków. Nie należy też zapominać o czosnku (naturalny antybiotyk!), imbirze (świetnie rozgrzewa, dodawaj go startego lub w plasterkach np. do zup i herbaty) oraz miodzie, (doskonałe działanie antybakteryjne).
  • regularne posiłki – ponieważ ból gardła i gorączka często odbierają apetyt, mamy ochotę mniej jeść. Martyna jednak przestrzegała przed opuszczaniem posiłków. Można zjeść mniej, ale w miarę możliwości regularnie. Wówczas organizm na bieżąco ma dostarczane nowe ilości paliwa niezbędnego do walki z chorobą.
  • wspomaganie zmniejszonej flory bakteryjnej jelit – tu niezastąpione okazują się napoje ze sfermentowanego mleka, szczególnie kefir. Ma niesamowite ilości dobrych bakterii, czyli probiotyków i nie tylko uzupełnia ich braki, ale też zwiększa odporność.

Dzięki tym zaleceniom szybko zaczęłam się lepiej czuć i wreszcie efektywnie odkrztuszać uporczywy kaszel. W mądrej diecie naprawdę są moc i zdrowie!

Tego nie jedz, gdy masz grypę!

Czego unikać w diecie podczas choroby? Dietetyczka nie wymienia na szczęście wielu produktów. Najważniejsze, by wyeliminować dania tłuste, ostre, długo zalegające w żołądku i powodujące wzdęcia, a także, oczywiście, używki. W moim przypadku nie było to problemem – używki mi nie w głowie podczas grypy, a tym bardziej dania pełne tłuszczu. Naprawdę, dieta rekonwalescentki bardzo mi odpowiadała...

Bezcenna motywacja do odchudzania

Znasz to powiedzenie: Padłaś? Powstań, popraw koronę i do roboty (czy jakoś tak :-))) Tak mi przez cały czas powtarza i dietetyczka FitAdept. Choroba to dwa tygodnie przerwy w treningach, ale podczas niej też można, a nawet trzeba wciąż dbać o prawidłowe jedzenie. Także w sytuacji, jeśli trafi mi się wpadka dietetyczna, mam się nie poddawać, tylko nadal pamiętać o tym, by w każdym posiłku był porządne źródło białka (ryby, nabiał itp.), a same dania – urozmaicone. Cóż, po okresie osłabionego apetytu stosowania się do powyższych zaleceń znowu mam ochotę połknąć konia z kopytami, ale ta dziewczyna umie mnie zmotywować do stania się lepszą wersją samej siebie.... Dziękuję, Martyna!

Więcej na temat naszego #FitAdeptChallenge:

Bierzemy udział w wiosennej metamorfozie z #FitAdeptChallenge! Na czym to polega?Mama trójki dzieci podejmuje #FitAdeptChallenge? Zobacz pierwsze efekty i sama też podejmij wyzwanie!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/3 miesiące temu
OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA IGORTRENERONLINE PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!
/4 miesiące temu
Oczywiście, że odpowiednie jedzenie potrafi wzmocnić organizm oraz uchronić nas przed chorobami. Dlatego trzeba zdrowo sie odżywiać i jeśc regularne posiłki. a jak ktoś nie ma czasu, aby je sobie szykować, to najlepszym wyjściem w tej sytuacji jest catering dietetyczny. Sama długo byłam na diecie z cateringu warszawski dzien od pana gesslera. Byla pyszna i niskokaloryczna, a ja czulam się na niej fantastycznie.