Jak często należy się ważyć?

Kontrolowanie swojej wagi pozwala zauważyć niepożądane efekty nadwyżki dostarczanych kalorii i zareagować w odpowiedni sposób o odpowiedniej porze. Jak często powinniśmy stawać na wagę?
Jak często się ważyć?

Codzienne ważenie

To metoda dla naprawdę skrupulatnych i lubiących mieć wszystko - także swoje ciało - pod kontrolą. Najważniejsze jest to, by ważyć się o stałej porze - np. rano, na czczo. Wtedy wyniki będą miarodajne. Dobrze jest stworzyć sobie tabelę w programie Excel i uzupełniać nimi tabelę. Do tego wykres i od razu widać, w jakim kierunku zmierzają efekty.

Nawet ta sama pora ważenia może pokazywać nieuzasadnione odchudzaniem wahania. Zwłaszcza u kobiet - ma to związek z zatrzymywaniem wody w organizmie w zależności od fazy cyklu miesiączkowego.

Zobacz także: Odchudzasz się, a waga stoi w miejscu?

Plusy:

Wszystko mamy pod kontrolą. Jesteśmy w stanie stwierdzić, kiedy w organizmie zatrzymuje się woda, oraz czy wczorajsza kolacja nie była szczególnie obfita.

Minusy:

Taki tryb ważenia może szybko zniechęcić - z dnia na dzień waga nie leci spektakularnie w dół, więc efekty nie są piorunujące.

Ważenie raz w tygodniu

Kontrola wagi raz w tygodniu, lub raz na 2 tygodnie (o stałej porze) pozwala już na zaobserwowanie rzeczywistych efektów diety odchudzającej.

Ważenie raz w miesiącu

Taka częstotliwość ważenia daje już naprawdę wiarygodny obraz. Jest to szczególnie istotne przy intensywnych ćwiczeniach fizycznych, kiedy wyrabiamy mięśnie, które jak wiadomo ważą więcej niż tłuszcz.

Minus:

Może się zdarzyć, że w ciągu całego miesiąca nie zauważymy tego, że odchudzanie przynosi efekt odwrotny do zamierzonego, bo waga trochę "wymknie się" spod kontroli. Należy jednak pamiętać przede wszystkim o tym, że najbardziej wiarygodne zmiany to te w obwodach ciała i na tym (nie na samej wadze) powinniśmy się skupić.

Polecamy: O której godzinie jeść śniadanie?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/20.07.2015 16:03
Ostatnio miałam okazje zrobić analizę masy ciała w jednej z galerii w moim mieście, akurat Noble Health -firma z suplementami diety przeprowadzała bezpłatnie badanie. Zmartwił mnie wynik wody w organizmie -przekroczył 65%! stąd to uczucie opuchnięcia i mój wiek biologiczny -mam 36 lat,a waga wskazała 43. Dwie panie, widać z bogatą wiedzą i pasją do zdrowego żywienia, poradziły mi wybór dwóch z suplementów, jakie firma oferuje. Mimo obaw, aczkolwiek niewielkich -bo cóż mam do stracenia! zakupiłam te produkty i waga leci w dół. Najpierw oczyszczenie i poprawa pracy wątroby-Deouble Detox, już nie jestem taka opuchnięta.. dwa tygodnie później dołożyłam Get Slim Morning, na spalanie tłuszczu i usprawnienie metabolizmu. Teraz jestem wdzięczna, że zgodziłam się na tą analizę. Zaczęłam o siebie dbać i z większą checią kontroluję wagę. Uważam, że raz w tygodniu, na czczo w zupełności wystarczy.
/30.10.2013 15:50
zalezy czy ktos chce utrzymac wage, schudnac etc.. ja mimo tego ze sie nie odchudzam, lubie wiedziec ile waze, dociekac co powoduje, ze danego dnia waze mniej lub wiecej niz poprzedniego. to naprawde bardzo przydatne :) uwazam ze kazdy powinien kontrolowac swoja wage:) czasem przez niewiedze powodujemy ze nasza waga jest za duzo za duza niz oczekiwalismy lub wrecz zbyt niska:)
/29.10.2013 16:53
http://www.ellin.pl
POKAŻ KOMENTARZE (8)