Jak ćwiczyć po 40. roku życia?

Jak ćwiczyć po 40. roku życia?

Utrzymanie dobrej formy w dojrzałym wieku jest zasługą systematycznej aktywności fizycznej. Po 40. roku życia w naszym organizmie zachodzi dużo zmian. Tracimy 1/6 kilograma mięśni, gęstość naszych kości również spada, a nasza skóra powoli zaczyna wiotczeć.
/ 25.11.2010 09:28
Jak ćwiczyć po 40. roku życia?

Jak ćwiczyć po czterdziestce?

Dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom z obciążeniem możemy poprawić stan naszych mięśni, kości i skóry. Ćwiczenie poprawiające równowagę pomogą uniknąć jakże niebezpiecznych dla zdrowia upadków.

Regularna aktywność fizyczna pomaga również walczyć ze stresem, naładowuje nas pozytywną energią. Wzmacnia naszą siłę wewnętrzną, mamy większą świadomość swojego ciała i swojej osobowości.

Ćwiczenia fizyczne:

  • zmniejszają ryzyko chorób serca,
  • zmniejszają ryzyko zachorowalności na cukrzycę,
  • zapobiegają osteoporozie,
  • zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych.

Podstawowe zasady ćwiczeń:

  • Przed podjęciem treningu skonsultuj się z lekarzem i powiedz mu o swoich zamiarach;
  • Na początku porządnie się rozgrzej;
  • Do ćwiczeń wykorzystuj ciężarki od 0,5 do 2 kg;
  • Ćwicz 3 razy w tygodniu po 40 minut;
  • Zacznij od obciążenia, którym możesz wykonać dane ćwiczenie 8-10 razy;
  • Zrób dwie serie po 8-10 powtórzeń, jeżeli będzie za ciężko wykonaj jedną serię lub zmniejsz ilość powtórzeń;
  • Stopniowo zwiększaj obciążenie;
  • Uprawiaj regularnie ćwiczenia aerobowe: spacer, jazda na rowerze, basen. Dzięki nim wzmocnisz swoje serce;
  • Po ćwiczeniach siłowych nie zapomnij o rozciąganiu, które zwiększa sprawność aparatu ruchowego oraz zmniejsza ryzyko nadwyrężenia i zapalenia stawów.

Pamiętajmy o tych zasadach treningowych i ćwiczmy regularnie. Czas leci nieubłaganie, a nasz organizm staje się coraz bardziej "wysłużony". Dlatego warto zrobić coś dla lepszego samopoczucia, a efekty będą zachwycające.

Zobacz też: Ćwiczenia na piękne ramiona