Ile kalorii powinieneś dostarczać organizmowi?

To, ile kalorii powinniśmy dostarczać organizmowi w ciągu doby, zależy od naszego wieku oraz trybu życia.
/ 14.09.2010 15:55

Dzieci

  • Dzieci 1-3 lat ok. 1200-1400
  • Dzieci 4-6 lat ok. 1500-1700
  • Dzieci 7-9 lat ok. 2000-2200

Dziewczęta

  • Dziewczęta 10-12 lat ok. 2200-2400
  • Dziewczęta 13-15 lat ok. 2500-2700
  • Dziewczęta 16-19 lat ok. 2400-2600

Chłopcy

  • Chłopcy 10-12 lat ok. 2500-2700
  • Chłopcy 13-15 lat ok. 2900-3200
  • Chłopcy 16-19 lat ok. 3100-3600

Zobacz także: Dieta dla dojrzewających chłopców

Kobiety

  • Kobiety 20-60 lat wykonujące lekką pracę ok. 2000-2200
  • Kobiety 20-60 lat wykonujące średnio ciężką pracę ok. 2300-2700
  • Kobiety 20-60 lat wykonujące ciężką pracę ok. 2800-3100
  • Kobiety ciężarne (II połowa ciąży) ok. 2700-2800
  • Kobiety karmiące ok. 3300-3400
  • Kobiety 60-75 lat ok. 2100-2200
  • Kobiety powyżej 75 lat ok. 1900-2000

Mężczyźni

  • Mężczyźni 20-64 lat wykonujący lekką pracę ok. 2300-2500
  • Mężczyźni 20-64 lat wykonujący średnio ciężką pracę ok. 2700-3100
  • Mężczyźni 20-64 lat wykonujący ciężką pracę ok. 3400-4000
  • Mężczyźni 20-64 lat wykonujący bardzo ciężką pracę ok. 3900-4400
  • Mężczyźni 65-75 lat ok. 2200-2300
  • Mężczyźni powyżej 75 lat ok. 2000-2100

Zobacz także: Dieta dla chorych na serce

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/01.06.2015 10:35
Tylko skąd mamy wiedzieć, ile kalorii potrzebujemy i w jaki sposób dostarczymy sobie właśnie taką, a nie inną ilość? Otóż z pomocą przychodzą nam m.in. kalkulator BMI i tabele kalorii. Kalkulator BMI pomoże obliczyć Podstawową Przemianę Materii, czyli ilość kcal NIEZBĘDNĄ do utrzymania podstawowych, prawidłowych funkcji życiowych, takich jak oddychanie, praca serca, itp. Ta wartość pomnożona przez współczynnik aktywności fizycznej (od 1,2 do 2,0 w zależności od aktywności i stylu życia) określa właśnie to, ile kalorii powinniśmy spożywać każdego dnia (aby zachować zdrowie i aktualną masę ciała). Tabele kalorii są natomiast zestawieniem ilości energii w poszczególnych produktach spożywczych. Dzięki nim, wiemy, ile energii dostarcza nam hamburger, pomidor, czy woda mineralna. ;) Kalkulator kalorii to z kolei narzędzie, ułatwiające nam proste sumowanie energii z tego, co zjedliśmy. Wpisując spożyte produkty i ich ilość, w bardzo prosty sposób podliczymy, ile kcal dostarczyliśmy sobie w ciągu dnia. Zatem jeśli chcemy być świadomi, ile kalorii powinniśmy spożywać, żeby zachować prawidłowe zdrowie, korzystajmy z tabeli kalorii, sprawdźmy, jak działa kalkulator BMI. Nie zapominajmy jednak o tym, że to nie ilość kalorii jest najważniejsza, a to, z czego wspomniane kalorie pochodzą.Ja korzystam z dietomat.pl i kontroluję swój jadłospis.
/27.11.2014 11:15
Ciekawe :)