Ile kalorii ma nabiał?

Mleko i produkty mleczne są stałym elementem naszej diety. Nie wyobrażamy sobie śniadania bez jogurtu, twarożku czy plasterka żółtego sera na kanapce. Nabiał to przede wszystkim bogate źródło wapnia, ale także soli mineralnych i witamin A, B6, B16 i D. Lecz czy powinniśmy uważać na nabiał, chcąc schudnąć? Sprawdźmy, jaka jest kaloryczność mleka i jego przetworów.

Mleko i produkty mleczne są stałym elementem naszej diety. Nie wyobrażamy sobie śniadania bez jogurtu, twarożku czy plasterka żółtego sera na kanapce. Nabiał to przede wszystkim bogate źródło wapnia, ale także soli mineralnych i witamin A, B6, B16 i D. Lecz czy powinniśmy uważać na nabiał, chcąc schudnąć? Sprawdźmy, jaka jest kaloryczność mleka i jego przetworów.

Ile kalorii ma nabiał?

Fot. Depositphotos

Nabiał jest niezwykle ważny w diecie dzieci, dorosłych i osób starszych. Głównie dlatego, ze względu na zawartość pełnowartościowego białka, a także wapnia, który stanowi podstawowy budulec naszych kości i zębów. Dlatego mleko i jego przetwory stanowią ważny punkt naszego jadłospisu. Kaloryczność nabiału w dużej mierze zależy od zawartego w nim tłuszczu, dlatego na sklepowych półkach możemy znaleźć wiele niskotłuszowych przetworów mlecznych, po które sięgamy chętnie, jeśli chcemy zrzucić kilka kilogramów. Dowiedzmy się zatem, jaka jest kaloryczność nabiału.

Ile kalorii ma mleko i jego przetwory?

(wartości dla 100 g)

  • Białko jajka ok. 48 kcal
  • Żółko jajka ok. 314 kcal
  • Jajko całe ugotowane na twardo ok. 155 kcal
  • Jajko całe surowe ok. 143 kcal
  • Jogurt naturalny ok. 60 kcal
  • Jogurt owocowy ok. 90 kcal i więcej
  • Jogurt naturalny z ziarniami zbóż ok. 91 kcal
  • Kefir naturalny (2% tłuszczu) ok. 51 kcal
  • Masło śmietankowe ok. 659 kcal
  • Masło extra ok. 735 kcal
  • Margaryna ok. 500 kcal
  • Maślanka naturalna ok. 37 kcal
  • Mleko krowie (3,25% tłuszczu) ok. 61 kcal
  • Mleko kozie ok. 69 kcal
  • Mleko owcze ok. 108 kcal
  • Mozzarella ok. 250 kcal
  • Napój mleczny śmietankowy ok. 63 kcal
  • Napój mleczny kakaowy ok. 81 kcal
  • Ser feta ok. 264 kcal
  • Ser parmezan ok. 425 kcal
  • Ser pleśniowy brie ok. 334 kcal
  • Ser pleśniowy camembert ok. 300 kcal
  • Ser rokpol ok. 363 kcal
  • Ser żółty cheddar ok. 403 kcal
  • Ser żółty edam ok. 357 kcal
  • Ser żółty emmentaler ok. 310 kcal
  • Ser żółty gouda ok. 356 kcal
  • Serek wiejski (1% tłuszczu) ok. 72 kcal
  • Serwatka ok. 24 kcal
  • Śmietana ok. 200 kcal
  • Twaróg ok. 120 kcal
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/7 lat temu
Ja już od dawna nie przejmuję się liczeniem kalorii i tym całym wymyślaniem. Korzystam z cateringu z easydiet, bo nie dość że ceny maj przystępne to jeszce dysponuję dietą skomponowaną dla wegetarian.
/7 lat temu
niektore cyferki mnie zaskoczyly, bo wydawalo mi sie ze sery akurat sa nietuczacy i jak widze sie mylilam, fajnie by bylo jakby ktos za mnie gotowal i bral pod uwage to co tuczy i to co nie i odpowiednio komponował moje posilki