POLECAMY

10 trików, dzięki którym brzuch nie będzie gruby! Wypróbuj koniecznie!

Zastanawiasz się, jak za pomocą diety sprawić, by brzuch stał się płaski? Oto skuteczne podpowiedzi!
10 trików, dzięki którym brzuch nie będzie gruby! Wypróbuj koniecznie! fot. Adobe Stock

Nieapetyczne fałdki na brzuchu psują ci humor? Na szczęście jest na to rada – kilka zmian w diecie i codziennym odżywianiu się plus i najskuteczniejszy trening na płaski brzuch. Dzięki takiemu kombo za miesiąc ubędzie ci kilka centymetrów w talii, a nawet masz szansę stracić do 5 kg.

Sorbety vs lody mleczne – które lody są zdrowsze? Ile kalorii mają lody?

1. Jedz naturalnie

Wystający brzuszek to nie tylko wina zbędnej tkanki tłuszczowej. W dużym stopniu do jego powstawania przyczyniają się zatrzymanie wody w organizmie i wzdęcia. Wszystkie te czynniki można wyeliminować, zmieniając jadłospis.

2. Usuń z menu węglowodany proste, alkohol, przetworzoną żywność i kofeinę

Powodują zatrzymanie wody w organizmie, co skutkuje obrzękami. Dodatkowo trzy pierwsze dostarczają też dużej ilości kalorii. Na zakazanej liście są słodycze, białe pieczywo, drinki, fast-foody, potrawy gotowe do odgrzania, kupne wędliny, kawa i słodkie napoje.

W czym jest błonnik? TOP 30 produktów bogatych w błonnik pokarmowy

3. Ogranicz spożycie słodkich owoców

Winogrona, gruszki, banany, brzoskwinie, melony - te owoce mają dużo cukru prostego. Oprócz zatrzymywania wody w organizmie, może ulegać fermentacji w jelitach, powodując wzdęcia. Będąc na diecie lepiej więc wybierać owoce jagodowe, jabłka czy cytrusy.

4. Unikaj produktów gazotwórczych

Oprócz słodkich owoców wzdęcia mogą powodować cebula, por, nasiona warzyw strączkowych, kapusta i jej kuzyni (brokuły, kalafior). Jeśli masz skłonności do wzdęć, nie jedz ich zbyt często.

5. Jedz 2–3 porcje nabiału dziennie

Szklanka maślanki, kefiru czy jogurtu, szklanka mleka i plaster żółtego sera zaspokoją większość dziennego zapotrzebowania na wapń w diecie. A jak na pewno wiesz, jest on niezbędny do spalania tkanki tłuszczowej.

6. Przekonaj się do 5 porcji warzyw

Produkty roślinne, zwłaszcza surowe, to nie tylko źródło witamin i składników mineralnych. Zawierają też błonnik, który przyspiesza pracę jelit oraz wiąże tłuszcz.

7. 4–5 razy dziennie sięgaj po produkty pełnoziarniste

Otręby, owsianka, płatki zbożowe, niesłodzone muesli, grube kasze, pieczywo i makarony razowe są źródłem błonnika oraz witamin z grupy B, które przyspieszają metabolizm. Porcja to ok. 3 łyżki produktów sypkich (przed przygotowaniem) albo kromka chleba.

8. Sięgaj po ostre przyprawy

Chili, pieprz, chrzan, sos tabasco, imbir, cynamon działają rozgrzewająco, pobudzają krążenie i przyspieszają przemianę materii.

9. Pij ponad 2 litry płynów dziennie

Bez wody błonnik zawarty w diecie będzie miał przeciwne działanie (może powodować wzdęcia i zaparcia). Wybieraj przede wszystkim wodę niegazowaną (bąbelki pogarszają wzdęcia), herbatki owocowe i ziołowe.

10. Ćwicz pilates

Chcesz mieć ładnie wyrzeźbiony brzuch? Wybierz pilates. Ćwiczenia tego typu docierają do mięśni głębokich tułowia, wzmacniając zarówno przód i tył. Dzięki nim masz wyprostowaną sylwetkę, a mięśnie wydłużają się.

Dowiedz się więcej, jak mieć płaski brzuch:5 najlepszych ćwiczeń na dolne partie brzucha. Dają spektakularne efekty!Jakie efekty przynosi aerobiczna 6 Weidera? Będziesz zaskoczona, że da się to osiągnąć!


napisane na podstawie artykułu autorstwa Agnieszki Leciejewskiej, zamieszczonego w miesięczniku Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/2 miesiące temu
Najważniejsze co można zrobić to jeść regularnie, nie opuszczać posiłków a gotowanie na parze świetna sprawa.
/7 miesięcy temu
Racja gotowanie na parze bardzo dużo daję z resztą jest wiele czynników.
/7 miesięcy temu
Ojej! ile zachodu. Nie bardzo widzę siebie bez kawy porannej i popołudniowej. Wymienione zasady to jakaś katorga. Ja pozbyłam się nadmiaru w okolicy brzuszka tylko za pomocą posiłków gotowanych na parze. Moim zdaniem to wystarczy.