Fasola azuki - sojusznik w odchudzaniu

Fasola azuki to rodzaj czerwonej fasoli, bardzo cenionej w Chinach i w Japonii. Ostatnio dużo mówi się na temat jej właściwości odchudzającej, jednak czy samo włączenie fasoli azuki do jadłospisu zwalczy problem nadwagi?
/ 11.03.2013 08:52

Fasola azuki

Fasola azuki

Fasola azuki należy do roślin strączkowych. Ma małe czerwono-brązowe ziarenka, zaś w smaku jest lekko słodka z charakterystycznym posmakiem orzacha. W kuchni azjatyckiej jest używana przede wszystkim jako środek na różne dolegliwości zdrowotne, a także jako dodatek lub baza do przygotowywania słodkich potraw.

Wpływ fasoli azuki na odchudzanie

Fasola azuki jest bogata w liczne składniki, które stymulują proces spalania tkanki tłuszczowej wspomagając odchudzanie. Takim składnikiem jest chociażby żelazo, którego obecność w organizmie zapobiega anemii. Ponadto żelazo występuje w cząsteczce krwi i bierze czynny udział w transporcie tlenu po całym organizmie, zwiększając również jego wydolność fizyczną. Jest to ważna informacja dla osób pragnących zgubić kilogramy przez aktywność fizyczną.

Kolejnym składnikiem fasoli azuki jest wapń. Wapń oprócz walki z osteoporozą bierze także udział w spalaniu tłuszczu. Niedobór wapnia powoduje, że czujemy się głodni, dlatego też zjemy znacznie więcej niż osoby mające prawidłowy poziom wapnia we krwi. Dzieje się tak, gdyż organizm chcąc uzupełnić braki tego pierwiastka będzie stymulował chęć jedzenia. Ponadto niedobory wapnia powodują, że organizm gromadzi zapasy w postaci tkanki tłuszczowej. Wapń jest istotny również przy wydalaniu tłuszczu z organizmu, a także pomaga w kontroli wagi, zapobiegając tym samym tyciu.

Kolejną zaletą fasoli azuki jest fakt, że jest niskokaloryczna i ma dużą zawartość błonnika. Błonnik powinien zajmować ważne miejsce w diecie odchudzającej. Błonnik pokarmowy po spożyciu pęcznieje, powodując, że szybciej czujemy się syci, co spowoduje, że zjemy znacznie mniej. Ponadto błonnik pokarmowy wydłuża czas trawienia węglowodanów z posiłków, glukoza zaś jest powoli wydzielana do krwioobiegu i utrzymuje się na stałym poziomie zapobiegając napadom wilczego głodu. Jako, że fasola azuki zawiera duże ilości błonnika to również jest ważna w procesie detoksykacji organizmu. Dzięki usuwaniu z organizmu toksyn przyspieszamy przemianę materii, czujemy się zdrowsi, a przy tym chudniemy.

Kolejnym składnikiem wspomagającym odchudzanie, a znajdującym się w fasoli azuki jest potas. Pierwiastek ten uczestniczy w spalaniu węglowodanów i białek, a także poprzez regulację gospodarki wodnej organizmu pomaga zmniejszyć zatrzymywanie się wody w tkankach. Dzięki temu czujesz się lżejsza.

Zobacz także: Czy jedzenie fasoli utrudnia odchudzanie?

Inne właściwości zdrowotne

Fasola azuki w medycynie wschodniej wykorzystywana jest przy leczeniu chorób serca oraz nadciśnienia. Dzięki zawartości fitoestrogenów zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu okrężnicy oraz nowotworu piersi. Wspomaga także działanie nerek i pęcherza moczowego. Możemy ją stosować przy żółtaczce, biegunkach i obrzękach.

Rośliny strączkowe od zawsze były uważane za rośliny mające pozytywny wpływ na zdrowie. Fasola azuki ma jeszcze jedną zaletę: wspomaga odchudzanie.

Polecamy: Czy jedzenie fasoli utrudnia odchudzanie?