POLECAMY

Dieta kopenhaska czyli dieta 13 dniowa

Dieta kopenhaska jest dietą bardzo restrykcyjną, nazywa się ją często dietą wyniszczającą i nieracjonalną, jednak jak wszystkie diety ma swoich zwolenników i przeciwników.

Dieta kopenhaska jest dietą bardzo restrykcyjną, nazywa się ją często dietą wyniszczającą i nieracjonalną, jednak jak wszystkie diety ma swoich zwolenników i przeciwników.

Do pierwszej grupy należą osoby, którym rzeczywiście udało się schudnąć bez żadnych dolegliwości, do drugiej zaś, dietetycy i lekarze, którzy ostrzegają przed jej negatywnym wpływem na organizm oraz osoby, które podczas stosowania diety 13 dniowej doznały poważnego uszczerbku na zdrowiu! Podobno ściśle przestrzegając diety kopenhaskiej można poprawić sobie przemianę materii i stracić od 7 do 20 kilogramów w niespełna dwa tygodnie! Opis diety jest bardzo schematyczny, składa się z kilku produktów wchodzących w skład śniadania, lanchu i obiadu, które powtarzają się co kilka dni. Według dietetyków jest ona daleka od diety optymalnej, nie dostarcza odpowiedniej ilości niezbędnych dla zdrowia pierwiastków a proporcje między białkami, węglowodanami i tłuszczami są poważnie zachwiane. Zapewnienia, że po zakończeniu diety 13 dniowej możemy powrócić do starych nawyków żywieniowych bez obawy przed efektem „jo - jo", możemy niestety włożyć między bajki, ponieważ jest to kwestia indywidualna i niemożliwa do przewidzenia!

Zwolennicy diety kopenhaskiej zalecają:

  • pić przynajmniej dwa litry wody niegazowanej dziennie
  • powtórzyć kurację nie wcześniej jak po 2 latach
  • przestrzegać ściśle wszystkich zasad (nawet żucie gumy spowoduje brak efektu!)
  • stosować dietę przez dokładnie 13 dni ( nie mniej, nie więcej!)

Opis diety:

DZIEŃ 1 i 8
śniadanie: kubek kawy i kostka cukru
lunch: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak , pomidor
obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 2 i 9
śniadanie: kubek kawy i kostka cukru
lunch: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
obiad: plaster szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 3 i 10
śniadanie: kubek kawy i kostka cukru, grzanka
lunch: gotowany szpinak, świeży owoc, pomidor
obiad: plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 4 i 11
śniadanie: kubek kawy i kostka cukru
lunch: tarta marchewka, jajko na twardo, twarożek naturalny
obiad: sałatka owocowa, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 5 i 12
śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
lunch: duża chuda ryba
obiad: befsztyk, sałata i brokuły

DZIEŃ 6 i 13
śniadanie: kubek czarnej kawy i kostka cukru
lunch: kurczak, sałata z olejem i cytryną
obiad: 2 jajka na twardo, duża marchewka

DZIEŃ 7
śniadanie: kubek herbaty bez cukru
lunch: kawałek chudego grillowanego mięsa
obiad: nic

Uwaga! Bezwzględnie diety kopenhaskiej nie mogą stosować kobiety w ciąży oraz karmiące, a także osoby z problemami zdrowotnymi!
 

Dowiedz się więcej o diecie z naszego forum medycznego.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (288)
/miesiąc temu
Ja jestem 4 dzień na diecie, minus 3 kg, ogólnie jest ciężko jak cholera ale zaparłam się i będę trwała do końca :)
/rok temu
Witam wszystkich zakonczylam diete z wynikiem 68kg czyli o 8kg mniej. Polecam
/rok temu
Dziś dzień 10 a waga spadła mi z 75 kg na 69 kg mam nadzieje ze jeszcze ze 2kg do konca zjade Dla mnie jest to zadawalające poniewaz nie stosowalam sie do niej w 100% zamienilam troche produktów i pije 3 kawy z mlekiem dziennie w miedzy czasie jakis jogurt owoc i jest ok powodzenia.
POKAŻ KOMENTARZE (285)