Dieta kokosowa - czy warto ją zastosować?

Wydawać by się mogło, że dieta kokosowa będzie bardzo egzotyczna, z mnóstwem tropikalnych owoców. Lekka i aromatyczna, raczej dla wegan i wegetarianów… Nic bardziej mylnego! Będąc na diecie można jeść zarówno warzywa i owoce, a także mięso i ryby. Może dieta, a raczej kuracja kokosowa to sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów właśnie dla ciebie?
/ 13.02.2013 10:33

Wydawać by się mogło, że dieta kokosowa będzie bardzo egzotyczna, z mnóstwem tropikalnych owoców. Lekka i aromatyczna, raczej dla wegan i wegetarianów… Nic bardziej mylnego! Będąc na diecie można jeść zarówno warzywa i owoce, a także mięso i ryby. Może dieta, a raczej kuracja kokosowa to sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów właśnie dla ciebie?

Dieta kokosowa - czy warto ją zastosować?

Fot. Depositphotos

Na czym polega?

W ostatnim czasie zauważamy ogromne zainteresowanie olejami roślinnymi, a zwłaszcza jednym – kokosowym. Olej kokosowy jest tłoczony na zimno, dzięki czemu nie traci swych wartości odżywczych (olej rafinowany tych właściwości już nie ma!). Jest źródłem kwasów nasyconych, co czyni go użytecznym w procesie smażenia. Olej kokosowy jest bogaty w kwas laurynowy, który można spotkać m.in. w mleku kobiecym. Stymuluje on odporność i jest trawiony w specyficzny sposób, usprawnia metabolizm, co sprawia, że jest sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami.

Olej kokosowy

Kuracja kokosowa podzielona jest na cztery fazy. Oto ogólne informacje o każdej z faz:

  • Faza I: startowa; trwa 3 tygodnie; należy spożywać produkty białkowe i warzywa, a unikać słodyczy.
  • Faza II: oczyszczająca; trwa 4 tygodnie; polega na wypijaniu specjalnych napojów bogatych w błonnik.
  • Faza III: wprowadzenie zdrowych węglowodanów – czyli warzyw i owoców, a także ziaren; trwa do osiągnięcia oczekiwanej masy ciała.
  • Faza IV: po osiągnięciu wagi docelowej; utrzymanie uzyskanej masy ciała; stopniowe wdrażanie pozostałych produktów; unikanie słodyczy i używek.

W każdej fazie spożywamy 3 łyżki oleju kokosowego dziennie i zapewniamy sobie przynajmniej 15minut aktywności fizycznej. Polecany jest trening cardio i aerobic.

Czy tłuszcz odchudza?

Wady diety:

- tłuszcz kokosowy może podnosić poziom złego cholesterolu (gdyż jest tłuszczem nasyconym)
- konieczna pomoc dietetyka, ponieważ dieta jest trudna do zbilansowania,
- dieta znacznie ograniczająca menu,
- powoduje złe samopoczucie, osłabienie, bóle głowy i nagłe obniżenie poziomu glukozy we krwi,
- droga – sam olej kokosowy to spory wydatek.

Zalety diety:

- duża skuteczność, możliwość utraty nawet 10kg w pierwszej fazie,
- spożywanie zdrowych produktów, jak np. warzywa, owoce, chude mięsa, nasiona,
- przyjmowanie produktów o niskim i średnim indeksie glikemicznym,
- promuje aktywność fizyczną.

Woda kokosowa – nektar dla zdrowia i urody

Opinie na temat diety kokosowej są mocno podzielone. Jej zwolennicy zachwalają ten model żywienia i jego skuteczność. Specjaliści do spraw żywienia odradzają spożywanie tłuszczu kokosowego zwłaszcza na zawartość tłuszczów nasyconych – tych samych, które znajdują się w produktach odzwierzęcych. Tłuszcz kokosowy jest składnikiem menu ludzi zamieszkujących kraje tropikalne. Nam jednak może nie służyć z uwagi na specyficzne różnice rasowe i wynikające z uwarunkowań geograficznych.