diety odchudzające, odchudzanie, dieta odchudzająca

Dieta gwiazd dr. Hausera

Stosowały ją takie gwiazdy jak Marilyn Monroe i Grace Kelly. Dzięki niej schudniesz i zregenerujesz organizm. Sprawdź na czym polega!
/ 13.11.2012 16:54
diety odchudzające, odchudzanie, dieta odchudzająca
Dietę odmładzającą Gayelorda Hausera oparta jest głównie na sokach warzywnych i owocowych. Pomaga nie tylko schudnąć, ale też zregenerować i odtruć organizm.

Twórca diety działanie takiego sposobu odżywiania wypróbował osobiście, bowiem w dzieciństwie ciężko i przewlekle chorował. Gdy dorósł, postanowił pomagać innym i stał się dietetykiem takich gwiazd jak Marilyn Monroe, Jane Fonda, Farrah Fawcett czy Grace Kelly.

Dieta odmładzająca - na czym polega?

Produkty, które można spożywać w czasie diety, zostały podzielone na sześć grup:

Grupa I: świeże soki owocowe,
Grupa II: świeże soki warzywne: marchwiowy, selerowy, pomidorowy, z kiszonej kapusty,
Grupa III: gorące napoje: rosół ugotowany na samych jarzynach, napar z mięty, kawa bez cukru, słaba herbata bez cukru z cytryną,
Grupa IV: napoje mleczne: jogurt, kefir, mleko, maślanka,
Grupa V: świeże warzywa: marchew, seler, pietruszka, szpinak, papryka, brukselka, cebula, kiszona kapusta,
Grupa VI: świeże owoce: pomarańcze, grejpfruty, jabłka, cytryny, wszystkie rodzaje jagód.

Dieta pozwala zrzucić ok. 3 kg w ciągu tygodnia. W czasie diety nie wolno jeść ziemniaków, bananów, białego pieczywa, masła, cukru, tłuszczu (jedyne odstępstwo to niewielka ilość boczku).

Uwaga! produkty z różnych grup wolno łączyć wyłącznie w sposób podany w diecie i nie wolno ich zamieniać. Jeżeli świeże warzywa są akurat niedostępne, można zastąpić je mrożonkami.

Dieta odmładzająca - przykładowy jadłospis

Dzień 1.
Śniadanie: szklanka soku pomidorowego, kromka chleba chrupkiego, dwa plasterki podsmażonej chudej szynki, szklanka chudego mleka z drożdżami, 1 tabletka witaminy C i jedna z solami mineralnymi
II Śniadanie: szklanka soku z marchwi
Obiad: smażony plasterek rostbefu, zielona sałata bez oleju, szklanka jogurtu, dwie kromki chleba chrupkiego
Podwieczorek: szklanka soku jarzynowego z drożdżami piwnymi
Kolacja: dwa jajka sadzone z duszonym szpinakiem, pieczone jabłko, herbata z cytryną
Napój do poduszki: gorące lub zimne chude mleko z drożdżami piwnymi

Dzień 2.
Śniadanie: szklanka soku pomidorowego, jajko na miękko, dwie cienkie kromki ciemnego pieczywa, szklanka chudego mleka z dodatkiem łyżki drożdży piwnych, tabletka witaminy C i 1 tabletka zawierająca sole mineralne
II Śniadanie: szklanka soku z selerów
Obiad: szklanka soku z marchwi, 125 g chudego twarożku zmieszanego z drobno posiekaną natką pietruszki i odrobiną jogurtu, kromka chleba chrupkiego, filiżanka kawy z mlekiem z dodatkiem drożdży piwnych
Podwieczorek: szklanka soku jarzynowego
Kolacja: plasterek smażonej wątróbki cielęcej, 100 g duszonego szpinaku (z mrożonek) lub połowa główki sałaty z sokiem cytrynowym
Napój do poduszki: szklanka chudego mleka gorącego lub zimnego z łyżką stołową drożdży piwnych

Dzień 3.
Śniadanie: szklanka soku pomarańczowego, dwie łyżki stołowe kiełków pszenicznych rozrobionych mlekiem i miodem, tabletka witaminy C i 1 tabletka soli mineralnych
II Śniadanie: szklanka soku z selerów
Obiad: 200 g chudego gotowanego drobiu, połowa główki sałaty z cytryną, szklanka chudego jogurtu
Podwieczorek: szklanka soku pomidorowego
Kolacja: filiżanka rosołu na samych warzywach, 200 g gotowanej ryby, trzy duszone pomidory
Napój do poduszki: szklanka chudego mleka z drożdżami piwnymi

Dzień 4.
Śniadanie: 1 pomarańcza, jajko smażone na chudym boczku, kromka chleba żytniego, filiżanka chudego mleka z drożdżami piwnymi, 1 pastylka witaminy C i 1 pastylka soli mineralnych
II Śniadanie: szklanka soku z marchwi
Obiad: jajecznica z dwóch jaj, sałatka z pomidorów bez oleju, 1 kawałek chleba chrupkiego, herbata z cytryną lub kawa z mlekiem
Podwieczorek: szklanka soku jarzynowego
Kolacja: dosyć gruby plasterek smażonego steku, pół główki sałaty z cytryną, szklanka jogurtu z rozdrobnionymi truskawkami (z mrożonek)
Napój do poduszki: gorące lub zimne mleko z drożdżami piwnymi

Dzień 5.
Śniadanie: szklanka soku pomarańczowego, jajko na miękko, dwie kromki chleba chrupkiego, szklanka kawy z mlekiem z dodatkiem drożdży piwnych, 1 tabletka witaminy C i 1 soli mineralnych
II Śniadanie: szklanka soku z marchwi
Obiad: szklanka soku pomidorowego, plasterek smażonej cielęcej wątróbki, cienka kromka razowego chleba, pieczone jabłko, filiżanka czarnej kawy
Podwieczorek: szklanka soku jarzynowego z drożdżami piwnymi
Kolacja: 125 g tatara przyprawionego drobno usiekaną cebulką, żółtkiem i zieloną papryką, jedna grzanka, herbata z cytryną
Napój do poduszki: gorące lub zimne mleko z drożdżami piwnymi

Dzień 6.
Śniadanie: jedna pomarańcza, trzy plasterki chudego smażonego boczku, dwa płatki chleba chrupkiego, szklanka mleka z drożdżami piwnymi, jedna tabletka witaminy C i jedna soli mineralnych
II Śniadanie: szklanka soku z selerów lub chudego jogurtu
Obiad: dwa jajka na twardo, szklanka soku pomidorowego z 1 łyżką drożdży piwnych, filiżanka kawy z mlekiem
Podwieczorek: szklanka soku jarzynowego
Kolacja: filiżanka bulionu bez tłuszczu, jeden strąk papryki faszerowanej chudym mielonym mięsem, jedno pieczone jabłko, dwie łyżki chudego twarożku z drobno posiekanym szczypiorkiem, filiżanka herbaty z sokiem cytrynowym
Napój do poduszki: szklanka zimnego lub gorącego chudego mleka z drożdżami piwnymi

Dzień 7.
Śniadanie: pół grejpfruta, trzy łyżki płatków owsianych, rozmieszanych z mlekiem, z dodatkiem utartego jabłka i kilku posiekanych orzechów, filiżanka gorącej kawy z mlekiem, 1 tabletka witaminy C i jedna soli mineralnych
II Śniadanie: szklanka soku z selerów lub chudego jogurtu
Obiad: pół smażonego kurczęcia, jedna grzanka, sałata bez oleju, herbata z cytryną
Kolacja: szklanka soku pomidorowego, 125 g chudej kiełbasy na gorąco, pół główki sałaty z cytryną
Napój do poduszki: szklanka zimnego lub gorącego mleka z drożdżami piwnymi