Dieta grejpfrutowa - czy jest bezpieczna?

Zwolennicy diety grejpfrutowej szczycą się, że dzięki niej można schudnąć nawet 10 kilogramów w dwa tygodnie. Jest to dieta trochę leciwa i od dawna stosowana wiosenną porą przez kobiety. Jej zadaniem jest oczyszczenie organizmu z toksyn, które nagromadziły się w nim zimą, a przy okazji zrzucenie zbędnych kilogramów.

Zwolennicy diety grejpfrutowej szczycą się, że dzięki niej można schudnąć nawet 10 kilogramów w dwa tygodnie. Jest to dieta trochę leciwa i od dawna stosowana wiosenną porą przez kobiety. Jej zadaniem jest oczyszczenie organizmu z toksyn, które nagromadziły się w nim zimą, a przy okazji zrzucenie zbędnych kilogramów.

Dieta grejpfrutowa - czy jest bezpieczna?

Fot. Depositphotos

Dlaczego grejpfruty?

Są owocami zawierającymi dużo cennych składników odżywczych – witamin i pierwiastków,
a także enzymów. Prawdopodobnie enzymy te przyspieszają metabolizm, a tym samym spalanie tłuszczu w naszym organizmie. Enzymy te można znaleźć zarówno w samych owocach, jak i w soku z grejpfrutów.

Więcej o grejpfrutach znajdziecie w artykule: Grejpfrut - dobry na odchudzanie

Jak wygląda dieta?

Dieta, a raczej kuracja, opiera się na dostarczeniu do organizmu soku grejpfrutowego lub grejpfrutów. Szklankę soku należy wypić przed posiłkiem – co wypełni żołądek, a enzymy zaczną już działać i przyspieszać metabolizm; natomiast jeśli wybieramy owoce – wówczas pół grejpfruta zjadamy po posiłku. Można go również zagryzać między posiłkami, zamiast tłustych i ciężkostrawnych przekąsek.

Czego nie wolno jeść?

Stosując dietę grejpfrutową, trzeba ograniczyć przyjmowanie mięsa, na rzecz ryb i wyeliminować produkty spożywcze bogate w cukry proste. W ich miejsce należy włączyć do menu pełnoziarniste pieczywo, a także owoce i warzywa, które nie podnoszą gwałtownie poziomu glukozy we krwi np. cytrusy, jabłka, jagody, kiwi.

Czy przy diecie grejpfrutowej trzeba ćwiczyć?

Aby kuracja przyniosła wymierne efekty należy ćwiczyć. Żadna dieta nie będzie skuteczna,
gdy nie zadbamy o swoją kondycję fizyczną. Mogą to być spacery, pójście piechotą do pracy, umiarkowany jogging, pływanie 3 razy w tygodniu. Nie wolno się forsować, ponieważ dieta grejpfrutowa jest raczej lekkostrawna i ze względu na wyeliminowanie mięsa mniej kaloryczna.

Uwaga!
Pierwsze dni diety mogą negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie (bóle głowy, senność,
odczuwanie dużego apetytu na to, co wyeliminowaliśmy). Niestety tak częste spożywanie kwaśnych owoców może powodować u nas zgagę, jak również niszczyć szkliwo zębów. Warto też wspomnieć, że po powrocie do dawnych nawyków żywieniowych (sprzed diety), możliwy
jest efekt jo-jo.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)