Jagody zawierają polifenole mające właściwości antyoksydacyjne, które pobudzają komórki kościotwórcze i wzmacniają kości.

Czarne jagody– co powinnaś o nich wiedzieć?

Czarne jagody i borówki są świetne dla naszych oczu – opóźniają proces utraty wzroku chroniąc plamkę żółtą w siatkówce. Zapobiegają też powiększaniu się krótkowzroczności i poprawiają widzenie w ciemnościach. U osób z cukrzycą czarne jagody mogą nawet spowodować częściowe ustępowanie zmian zwyrodnieniowych siatkówki.
/ 04.10.2016 13:35
Jagody zawierają polifenole mające właściwości antyoksydacyjne, które pobudzają komórki kościotwórcze i wzmacniają kości.

Zawartość substancji odżywczych w czarnych jagodach

Borówki czarne zawierają w 100g około 40 kcal, 0,7g białka, 0,6g tłuszczu i 12,2g węglowodanów. Zawierają znaczne ilości witaminy C, beta-karotenu i kwasu foliowego. Są bogate w pierwiastki śladowe takie jak cynk, mangan i chrom. Jagody zawierają duże ilości antocjanozydów, o właściwościach przeciwutleniających i dobroczynnym wpływie na wzrok.

Właściwości lecznicze czarnych jagód:

- zapobiegają degeneracji plamki żółtej oka
- zwalczają i zapobiegają infekcjom pęcherza moczowego
- są skutecznym lekiem na biegunkę
- chronią naczynia krwionośne przed odkładaniem się na nich złogów cholesterolu
- leczą i zapobiegają powstawaniu żylaków
- mają właściwości odmładzające
- wzmacniają naczynia włosowate i kolagen

Wpływ czarnych jagód na odchudzanie

Jagody są cennym składnikiem, ponieważ przy stosunkowo niskiej kaloryczności dostarczają duże ilości witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Związki zawarte w borówkach wzmacniają kolagen, dzięki czemu zapobiegają wiotczeniu skóry, co jest szczególnie ważne podczas odchudzania. Owoce te mają również łagodne właściwości przeczyszczające i pobudzające pracę jelit.

Zobacz także: Jagody acai - 10 niezwykłych właściwości

Koktajl jagodowy diety strukturalnej:

Cel: wzmocnienie wzroku, uszczelnienie naczyń krwionośnych

Zmiksuj:
- 200 ml mleka sojowego
- 100 g czarnych jagód lub borówki amerykańskiej
- 1 suszoną morelę
- ½ łyżeczki syropu klonowego
- łyżeczkę ziaren sezamu
- łyżeczkę orzechów włoskich, wyłuskanych