Ćwiczenia na ramiona - 3 najlepsze propozycje fot. Fotolia

Ćwiczenia na ramiona - 3 najlepsze propozycje

Wyrzeźbione ramiona optycznie zmieniają proporcje całego ciała. Zobacz, które ćwiczenia pomogą ci je wysmuklić!
Agata Bernaciak / 04.10.2014 06:54
Ćwiczenia na ramiona - 3 najlepsze propozycje fot. Fotolia

Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie ramion?

Większość kobiet ma zbyt wąskie ramiona co sprawia, że dolna część ich ciała wydaje się masywniejsza, niż jest w rzeczywistości. Jeśli zaczniesz trening ramion, szybko „odchudzisz” optycznie biodra oraz uda. Odniesiesz także inne korzyści: wzmocnisz i wyszczuplisz ręce oraz wyprostujesz plecy, dzięki czemu będziesz wyglądała młodziej. Używaj ciężarków o wadze 1,5–2,5 kg. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po 2 tygodniach.

Ćwiczenia na ramiona: pływanie

Stań prosto, złącz stopy. Weź ciężarki. Ugnij lekko kolana i pochyl proste plecy do przodu tak, aby były niemal równoległe do podłogi. Wyciągnij prawą rękę w przód, lewą w tył. Potem przenieś prawą rękę w dół i w tył, a lewą w dół i w przód. Następnie przesuń je odwrotnie.

 

Dowiedz się, jak trenować mięśnie ramion:



Ćwiczenia na ramiona: rozchylanie rąk

  1. Stań prosto, złącz stopy. Chwyć ciężarki i ugnij ręce przed sobą tak, aby łokcie były blisko tułowia (prawie jak „przyklejone”), natomiast przedramiona ułóż równolegle do podłogi. Dłonie zwrócone grzbietami do dołu.
  2. Trzymając ramiona blisko tułowia i lekko odsuwając łokcie, rozchyl przedramiona na boki. Pozostań cały czas wyprostowana (ułatwi ci to minimalne ściągnięcie łopatek).
  3. Wyprostuj ręce i unieś je na wysokość barków. Łokcie powinny być lekko ugięte, dłonie cały czas zwrócone grzbietami do dołu. Wróć do pozycji wyjściowej.

Dowiedz się, jak trenować mięśnie ramion:


Ćwiczenia na ramiona: unoszenie rąk

  1. Połóż się bokiem na piłce, wyprostuj nogi i oprzyj obie stopy na podłodze. Podeprzyj się jedną ręką. Drugą chwyć ciężarek i ugnij ją pod kątem prostym tak, aby łokieć znajdował się nad biodrem, a ramię było równoległe do podłogi.
  2. Unieś ciężarek nad głowę tak, aby ręka stała się przedłużeniem tułowia. Wytrzymaj chwilę i powoli wróć do pozycji wyjściowej.

Dowiedz się, jak trenować mięśnie ramion:

napisane na zlecenie Edipresse Polska S.A.