Trzy elementy kluczowe dla wyboru buta – jak często, jakim tempem i w jakim terenie

Co zrobić by buty treningowe nie zaczęły „pachnieć”

Podczas biegu Twoje stopy zaczynają się pocić. Jeżeli nie podejmiesz środków zaradczych buty będą coraz bardziej przechodzić wilgocią co spowoduje szybki wzrost bakterii i narastający, nieprzyjemny zapach. Poza kwestią estetyczną dbanie o czystość butów pozwala wydłużyć ich „życie” i poprawia komfort biegania.
/ 26.09.2016 15:27
Trzy elementy kluczowe dla wyboru buta – jak często, jakim tempem i w jakim terenie

Jak zatem zabezpieczyć swoje buty przed niemiłym „zapaszkiem”? To dość proste – wystarczy przestrzegać kilku zasad:

1. Używanie skarpet, które wchłaniają pot (np. bawełnianych) lub specjalnych skarpet biegowych z tworzywa sztucznego, które odparują pot same go nie wchłaniając (rozwiązanie lepsze choć droższe). Oba rozwiązania utrzymają wilgoć z dala od buta.

2. Buty trzymaj w suchym, niezbyt ciepłym miejscu – to powstrzyma bakterie przed rozmnażaniem.

3. Jeśli buty posiadają wkładki – wyjmuj je po treningu.

4. Trenuj na zmianę w dwóch parach butów – da to czas na całkowite wyschnięcie i przewietrzenie buta po treningu.

Zobacz także: Rozgrzewka przed bieganiem

5. Dla całkowitej pewności można wykorzystać różnego rodzaju pochłaniacze wilgoci. Włożone do butów między treningami zagwarantują, że w butach nie będzie śladu wilgoci.

Przestrzeganie tych pięciu zasad powinno wystarczyć by myśl o zbliżeniu się do Twoich butów biegowych na odległość metra nie wywoływała przerażenia.