Co możemy zyskać dzięki Nordic Walking?

Popularność nordic walking w naszym kraju wzrasta z każdym miesiącem, a zbliżająca się wiosna jeszcze bardziej potęguje u niektórych chęć rozpoczęcia przygody z tą formą aktywności fizycznej. Dowiedzmy się, co możemy zyskać dzięki nordic walking.
/ 01.03.2011 19:13
Co możemy zyskać dzięki Nordic Walking?

Nordic walking to dość nietypowy trening, ponieważ angażuje 90% naszych mięśni. Nordycki spacer świetnie stymuluje układ krążenia i wspomaga pracę serca. Aktywna praca ramion podczas takiego spaceru wpływa na poprawienie pracy serca. Oprócz tego, podczas takiego spaceru nasz organizm ponosi spore wydatki energetyczne. Sprawia to, że nordic walking jest idealną formą aktywności pozwalająca nam pozbyć się zbędnych kilogramów.

Sprawdź też: Nordic Walking i teambuilding – dobre połączenie?

Nie da się jednak ukryć, że najważniejszym celem nordic walking jest stymulowanie układu krążeniowo-oddechowego. Podczas takiego treningu nie tylko pracuje układ sercowo-naczyniowy, zachodzi proces głębokiego dotlenienia, ale przede wszystkich wzmacniamy nasze mięśnie i stawy.

Polecamy: Nordic Blading – dla spragnionych prędkości

Trening ten jest bezpieczny dla osób starszych, mających problemy ze stawami. W tym przypadku świetnie sprawdzają się amortyzatory w kijkach. Aktywny spacer nordic walking sprawia, że cały nasz organizm intensywnie się dotlenia, co poza ogólnym pozytywnym wpływem na nasze ciało, ma zbawienny wpływ na naszą cerę i urodę.