POLECAMY

A może Aqua Aerobic…?

Jest tyle opcji aktywnego spędzania wolnego czasu, że często nie możemy zdecydować się na najbardziej satysfakcjonującą. Ćwiczenia w wodzie, którym towarzyszy żywa i wesoła muzyka, mogą się okazać trafnym wyborem, zwłaszcza dla tych, którzy lubią dobrą zabawę i ruch. Warto wiedzieć, że wodny aerobik nie jest tak obciążający i męczący jak zwykły, z uwagi na „wodne środowisko”. Trening w wodzie pozwala się zrelaksować i odciążyć pewne partie naszego ciała.

Jest tyle opcji aktywnego spędzania wolnego czasu, że często nie możemy zdecydować się na najbardziej satysfakcjonującą. Ćwiczenia w wodzie, którym towarzyszy żywa i wesoła muzyka, mogą się okazać trafnym wyborem, zwłaszcza dla tych, którzy lubią dobrą zabawę i ruch. Warto wiedzieć, że wodny aerobik nie jest tak obciążający i męczący jak zwykły, z uwagi na „wodne środowisko”. Trening w wodzie pozwala się zrelaksować i odciążyć pewne partie naszego ciała.

Aqua Aerobic to nic innego, jak ćwiczenia aerobowe, ułożone w prostą choreografię, wykonywane w basenie. Taki godzinny trening pozwala spalić około 600 kalorii, dostarczając nam przy tym wiele frajdy, ponieważ w wodzie nie odczuwamy aż tak dużego wysiłku, przez co wolniej się męczymy. Wodny aerobik jest odpowiedni dla wszystkich. Zachęca się do niego szczególnie osoby z nadwagą, otyłością, osteoporozą, obniżonym nastrojem, znerwicowane, a nawet po urazach (warunkiem jest pełny zrost kości) i w starszym wieku. Jednak we wszystkich tych przypadkach, trzeba wcześniej zasięgnąć porady u lekarza, ponieważ wykonując ćwiczenia w nieodpowiedniej chwili, możemy sobie bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

 

Jakie są rodzaje Aqua Aerobicu?

Biorąc pod uwagę głębokość basenu, wyróżniamy dwa rodzaje treningu:

  • w wodzie płytkiej, gdzie woda sięga mniej więcej do połowy klatki piersiowej; jest to trening przeznaczony dla osób, które mają problemy z pływaniem; część ćwiczeń wykonuje się pod wodą, a część nad wodą (połączenie ćwiczeń oporowych i działania siły wyporu, która sprawia, że pewne ruchy wykonuje się lżej)
  • w wodzie głębokiej, gdzie poziom wody dochodzi do szyi, a ćwiczenia wykonuje się całkowicie pod wodą (ćwiczenia oporowe, bardzo intensywne, pozwalające spalić więcej kalorii).
 

Jak oddziałują na nasz organizm ćwiczenia w wodzie?

W bsenie mamy okazję doświadczać pozytywnych właściwości wody. Należą do nich m.in. wspomniane wcześniej, siła wyporu i opór wodny. Pod uwagę bierzemy także jej temperaturę, która na ogół działa rozluźniająco i relaksująco na nasze ciało. Zatem dzięki Aqua Areobic'owi nasz organizm zyskuje:

  • odciążenie układu ruchu (kości, stawy, więzadła, ścięgna, mięśnie)
  • rozluźnienie, wzmocnienie i uelastycznienie mięśni szkieletowych, co minimalizuje urazy układu ruchu oraz redukuje bóle pleców
  • zwiększenie ruchomości w stawach i uelastycznienie więzadeł
  • usprawnienie krążenia krwi w głębszych partiach ciała a także krążenia powierzchownego, za sprawą „fal” wodnych powstałych w wyniku naszego ruchu, działających jak specyficzny „masaż”
  • usprawnienie procesów metabolicznych oraz detoksykacji organizmu, co wspomaga walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej
  • polepszenie kondycji fizycznej i zwiększenie wytrzymałości na wysiłek
  • pobudzenie układu oddechowego
  • odprężenie ciała i rozładowanie napięć oraz zwiększenie odporności na stres
  • poprawę humoru
  • smukłą sylwetkę, zdrową i jędrną skórę wolną od nieestetycznego cellulitu
  • wysoką odporność ogólną organizmu

W zależności od form treningu, wykorzystuje się rozmaite akcesoria jak np. sprzęt wypornościowy typu noodle workout. Wykonywane są także ćwiczenia ze steperem (platforma jest przyczepiona do dna), jogging, marsz oraz spinning (specjalne rowerki stacjonarne, umocowane do dna basenu). Dla tych co potrafią pływać, proponuje się ćwiczenia aerobowe przeplatane pływaniem. Ostatnio również zauważa się nowatorskie pomysły w postaci Aqua Walking, czyli „podwodny nordic walking”, wymagający posiadania specjalnych kijków.

Aqua aerobik to świetny sposób na zgrabną sylwetkę i wytrzymały organizm. Dzięki treningom można rozwijać wiele partii mięśni, jak również zadbać o swoje samopoczucie. Ćwiczenia pod wodą dostarczają wiele radości, a przy tym wspomagają nasze zdrowie. To łączenie przyjemnego, z pożytecznym!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/7 lat temu
Jak dla mnie rawelacyjna forma spędzania wolnego czasu. Połączenie przyjemnego z pożytecznym. I wbrew pozorom nie tylko dla starszych Pań...
/7 lat temu
Aqua aerobik jest dobry na kręgosłup. dr Kraft, do którego chodzę zalecił mi to profilaktycznie:) I zdrowie mi dopisuje i sylwetka piękna:)