4 ćwiczenia na poświąteczne "boczki"!

Okres świąteczno-noworoczny to szczególny czas w roku. Suto zastawione stoły, ulubione, wyczekane potrawy, imprezy w gronie rodziny i przyjaciół - to wszystko stwarza okazje do jedzenia ponad miarę. Świąteczna rozpusta jest niezwykle przyjemna i absolutnie dozwolona, lecz zaraz po niej może okazać się, że w talii pojawiło się kilka dodatkowych centymetrów.

Okres świąteczno-noworoczny to szczególny czas w roku. Suto zastawione stoły, ulubione, wyczekane potrawy, imprezy w gronie rodziny i przyjaciół - to wszystko stwarza okazje do jedzenia ponad miarę. Świąteczna rozpusta jest niezwykle przyjemna i absolutnie dozwolona, lecz zaraz po niej może okazać się, że w talii pojawiło się kilka dodatkowych centymetrów.

Ćwiczenia na poświąteczne

Fot. Depositphotos

Szczupła talia to marzenie każdej z nas, lecz utrzymanie jej w ryzach nie jest łatwe, szczególnie gdy nie jesteśmy już nastolatkami, a spowolniony metabolizm daje o sobie znać. Wówczas może okazać się że kilka dni biesiadowania "wyjdzie nam bokiem". Dosłownie i w przenośni. Wylewające się ze spodni lub spódnicy fałdki tłuszczu z pewnością nie dodadzą nam urody. Sęk w tym, że tkanka tłuszczowa odkładająca się w okolicy talii i brzucha jest trudna do spalenia. Niezbędne są ćwiczenia!

Oto cztery propozycje ćwiczeń, które pozwolą pozbyć się nieestetycznych "boczków":

1. Skośne brzuszki na piłce

4 ćwiczenia na poświąteczne

Oprócz tradycyjnych, dobrze znanych tzw. "wojskowych" brzuszków prostych, warto wypróbować również brzuszków skośnych, doskonale angażujące skośne mięśnie brzucha, odpowiedzialne za wygląda naszej talii.

Można je wykonywać przy użyciu piłki do ćwiczeń, lecz jeśli nie posiadacie takowej, za podparcie dla nóg równie dobrze może posłużyć krawędź kanapy lub krzesła.

  • Połóż nogi pod kątem prostym na piłce lub krześle, a następnie prawym łokciem postaraj się dosięgnąć do lewego kolana i na odwrót. W wersji dla początkujących w zupełności wystarczy skręt tułowia z prostą ręką, sięgającą w okolice przeciwległego kolana (patrz zdjęcie).
  • Ćwiczenie wykonuj w 3 seriach po 15 powtórzeń.

2. Skręty tułowia na piłce

4 ćwiczenia na poświąteczne

Piłkę można wykorzystać również jako siedzisko, do wykonywania klasycznych skrętów tułowia. Większość z nas doskonale zna to ćwiczenie jeszcze ze szkoły, gdzie zwykle wykonuje się je na stojąco. W pozycji siedzącej, odciążamy nogi, w pełni skupiając się na pracy mięśni brzucha, dodatkowo, siedząc na piłce, pracujemy nad równowagą.

 

  • Usiądź na piłce. Rozłóż ręce na boki i wykonuj skręty tułowia, raz w jedną, raz w drugą stronę.
  • To ćwiczenie możesz również wykonywać z gryfem (lub w wersji domowej - kijem od mopa;), chwytając do za placami, to ułatwi utrzymanie wyprostowanego kręgosłupa, podczas ćwiczeń.

3. Skłony z podparciem na krześle

4 ćwiczenia na poświąteczne

Skłony do boku to jedno z najbardziej znanych i najprostszych ćwiczeń, kształtujących mięśnie, które decydują o wyglądzie naszej talii. Nie wymagają specjalnego przygotowania fizycznego, ani kondycyjnego.

Ćwiczenie wykonujemy w seriach po kilkanaście powtórzeń na każdą stronę.

 

 

 

  • Początkujący mogą wykonywać to ćwiczenie stojąc obok krzesła i opierając jedną rękę na krześle. Bardziej zaawansowani - opierając jedną nogę na krześle, dzięki czemu pogłębiamy skłon, a także pracujemy na równowagą.

4. Pozycje jogi - skręty

4 ćwiczenia na poświąteczne

Wiele pozycji jogi również bazuje na skrętach ciała, dzięki którym talia będzie wyglądała pięknie. Na dobry początek warto wypróbować pozycję Ardha Matsyendrasana (Pół pozycja skrętu mędrca Matsyendra), czyli mówiąc prościej skręt tułowia na siedząco z łokciem zahaczonym o przeciwległe kolano.

  • Trwając w pozycji, staraj się trzymać kręgosłup prosto.
  • Wykonywanie tej pozycji może okazać się pomocne również podczas dokuczliwych dolegliwości pleców, w czasie menstruacji.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
Dzisiaj wstałam wcześniej,zatem czas na poranne ćwiczenia likwidujące boczki oraz oponki ;)))))))