relaks dla stóp

Relaks dla stóp

Rzeźbisz pośladki, wyszczuplasz talię... A o stopach najczęściej zapominasz. Im też zafunduj krótkie ćwiczenia. Są tego warte!
/ 13.04.2012 16:05
relaks dla stóp
Pilates kojarzy się głównie z treningiem, którego efektem są mocne plecy i płaski brzuch. Ale równie skutecznie przynosi on ulgę zmęczonym stopom. Po spacerze lub całym dniu w niewygodnych butach takie rozciąganie to prawdziwa przyjemność. Napięte mięśnie i stawy rozluźniają się, a zmęczenie ustępuje. Rozciągaj i masuj trzy części stopy, najbardziej narażone na urazy i zwyrodnienia: palce, śródstopie oraz pięty. Rób te ćwiczenia codziennie wieczorem, a złagodzisz ból. Jeśli będziesz je wykonywać trzy razy dziennie, możesz nawet zapobiec poważniejszym dolegliwościom.

Masaż podeszwy
Stań prosto i oprzyj prawą stopę na piłce tenisowej. Przez 2–3 minuty przetaczaj piłkę stopą tak, aby wymasować całą podeszwę pod śródstopiem. Powtórz drugą stopą.

Rozluźnianie pięty
Usiądź na podłodze. Ugnij lekko nogi. Oprzyj lewą stopę o wewnętrzną część prawego uda. W prawą stopę wsuń kciuki między paluch a drugi palec oraz mały a czwarty palec. Pozostałymi palcami obejmij podeszwę. Odegnij stopę do ziemi i odciągnij palce na boki. Masuj podeszwę palcami 30 sekund. Powtórz masaż dwa razy na każdą stopę.

Rozciąganie palców
Usiądź i oprzyj prawą stopę na lewym kolanie. Wsuń palce lewej dłoni między palce stopy. Ściśnij jedne i drugie, wytrzymaj 10 sekund. Następnie rozstaw palce jak najszerzej i wytrzymaj kolejne 10 sekund. Wykonaj całe ćwiczenie jeszcze dwa razy. Następnie zrób to samo z drugą stopą.