Joga na cellulitis

Bój ze skórką pomarańczową nie musi oznaczać wyciskania z siebie siódmych potów. Spokojna, powolna joga świetnie wspomaga redukcję cellulitu.

Bój ze skórką pomarańczową nie musi oznaczać wyciskania z siebie siódmych potów. Spokojna, powolna joga świetnie wspomaga redukcję cellulitu.

Na cellulit oczywiście nie ma uniwersalnego, definitywnego lekarstwa, a wszystkie ćwiczenia, kosmetyki i dieta jedynie pomagają nam zmniejszyć problem. Różnica przed i po może być wszak tak drastyczna, że nic dziwnego, iż przed każdym letnim sezonem miliony kobiet na całym świecie podejmują walkę.
I choć nie brzmi to za bardzo przekonywująco, jeśli przez lata poddawałyście się katordze aerobików i siłowni, praktykowanie jogi okazuje się przynosić wspaniałe rezultaty w zakresie redukcji nieestetycznej gąbki na udach i pośladkach.

Dlaczego joga?
Pozycje jogi (asany) wymagają zarówno siły jak i elastyczności, a więc wzmacniają mięśnie i pomagają rozciągnąć całe ciało. W efekcie nie tylko sylwetka wygląda ładniej, ale też organizm spala więcej kalorii pozbywając się tkanki tłuszczowej. Głębokie oddychanie, wymagane przy asanach, stymuluje system limfatyczny, który z kolei odpowiada za pozbywanie się toksyn. Szczególnie pozycje odwrócone oddziałują pozytywnie na ruch limfy w tkankach i pobudzają krążenie. Efekt jest podobny jak przy zastosowaniu masażu antycellulitowego.
Zaleta dla nas, leniwych śmiertelniczek jest taka, że zamiast wydawać pieniądze na fitness studia i męczyć się codziennie do utraty tchu, możemy w zaciszu własnego domu, za darmo i bez kropli potu, ćwiczyć i cieszyć się szczuplejszym, gładszym ciałem.

Anty-cellulitowe pozycje
Anjaneyasana

Joga na cellulitis

Wykonujemy daleki wykrok do przodu jedną nogą i uginamy ją w kolanie tak aby ręce dotknęły podłoża wokół stopy. Przenosimy dłonie na kolano a kolano umieszczamy dokładnie nad stopą. Robiąc wdech wznosimy ręce nad głowę trzymając ramiona równolegle do uszu. Wydychając pogłębiamy rozkrok i wyginamy plecy w łuk. Wytrzymujemy kilkadziesiąt sekund. Powtarzamy na drugą stronę.

Trikonasana (trójkąt)

Joga na cellulitis

Stajemy w szerokim rozkroku, z rękoma wyciągniętymi do boków, równolegle do podłogi. Lewą stopę skręcamy lekko do lewego boku, prawą ustawiamy pod kątem prostym. Robimy wdech a wydychając pochylamy się w prawo zginając ciało w biodrze. Prawą rękę kładziemy przy prawej stopie, lewa wyprostowana wskazuje na sufit. Wzrok kierujemy na lewą dłoń. Wytrzymujemy 30 sekund cały czas oddychając.

Utkatasana (krzesło)
 

Joga na cellulitis

Unieś ręce wyprostowane nad głowę. Złącz dłonie. Wydychając ugnij kolana starając się aby uda stały się równoległe do podłogi (na tyle ile się da). Kolana powinny być nad stopami a tors lekko pochylony do przodu, tak aby tworzyło kąt prosty z udami. Uda utrzymujemy rozchylone i równoległe. Ściągamy łopatki i przyciągamy kość ogonową ku sobie zaciskając mięśnie miednicy. Wytrzymujemy w tej pozycji 30-60 sekund.

Salamba Sarvangasana (świeca)

Joga na cellulitis

Kładziemy się na plecach z ramionami ułożonymi wzdłuż tułowia. Uginamy nogi w kolanach podprowadzając pięty jak najbliżej pośladków. Wydychając wbijamy ramiona w podłogę i przyciągamy ugięte nogi do klatki piersiowej. Zawijamy miednicę do góry i podnosimy biodra coraz wyżej jedocześnie uginając ręce w łokciach i podpierając krzyż. Wdychając prostujemy nogi do sufitu starając się stworzyć linię prostą. Uda lekko ściskamy do siebie, a kość ogonową wypychamy do przodu. Utrzymujemy 30 sekund patrząc się w swoją klatkę piersiową.

Halasana (pług)

Joga na cellulitis

Z pozycji świecy (powyżej) wykonujemy wydech i uginamy nogi w biodrach przenosząc je powoli za głowę. Staramy się utrzymać tułów prostopadły do podłogi, zaś nogi proste w kolanach. Place stóp kładziemy na podłodze, mocno wciągamy brzuch do środka. Ręce prostujemy i łączymy krzyżując palce – staramy się wyciągnąć je jak najdalej. Wytrzymujemy w tej pozycji 1-5 minut.

fot. depositphotos.com

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
cellulit a cellulitis to jest różnica, cellulitis to zapalenie tkanki łącznej ....