Hatha Joga

HATHA YOGA to starożytny, wywodzący się z Indii system indywidualnej praktyki prowadzącej do integracji osobowości na płaszczyźnie psychicznej, emocjonalnej i fizycznej. Najbardziej znane i najczęściej spotykane w klubach fitness odmiany yogi to body mind yoga, yoga astanga i yoga dla zdrowia.

HATHA YOGA to starożytny, wywodzący się z Indii system indywidualnej praktyki prowadzącej do integracji osobowości na płaszczyźnie psychicznej, emocjonalnej i fizycznej.
Najbardziej znane i najczęściej spotykane w klubach fitness są następujące odmiany yogi:

BODY MIND YOGA - SPOKÓJ I WYCISZENIE

jogaUnikalna metoda pracy z ciałem oparta na klasycznej hatha yodze i astanga yodze. Praktyka opiera się na ćwiczeniu asan, czyli postaw ciała, których celem jest jego uelastycznienie, wzmocnienie i oczyszczenie, a także uspokojenie umysłu i zapanowanie nad nim. Praca z ciałem jest punktem wyjściowym do pracy nad sobą. Yoga mówi, że ciało i umysł są połączone ze sobą i wzajemnie na siebie oddziałują.
Yogini przekonują, że joga pomaga:

  • zwalczyć bóle głowy i stawów,
  • ułatwia łagodne przejście czasu przekwitania,
  • leczy depresję i pomaga zrzucić nadwagę.
  • wzmacnia mięśnie i ścięgna, układ krwionośny, system nerwowy,
  • wpływa pozytywnie na umysł i psychikę;
Ćwiczenia wymagają skupienia na oddechu, który wpływa na pracę serca, a to wspomaga ukrwienie organizmu i procesy metabolizmu.


YOGA DLA ZDROWIA - GIMNASTYKA DLA KAŻDEGO

To specyficzny system pracy z ciałem i umysłem, który ma nam pomóc przekraczać własne ograniczenia. Jej celem nadrzędnym jest harmonizowanie umysłu z ciałem, kształtowanie naszego wnętrza w drodze do wewnętrznego spokoju i równowagi. W Jodze odnajdziemy odpowiednie sekwencje (zestawy ćwiczeń), których zadaniem jest zapobiegać i leczyć określone dolegliwości. Dzięki Jodze możemy zachować dobrą kondycję psychofizyczną, wzmocnić system nerwowy i odpornościowy organizmu.
Jest to metoda, dzięki której można:
  • nauczyć się właściwej postawy ciała,
  • usprawnić kręgosłup
  • odczuć pozytywny wpływ na organy wewnętrzne.
Joga uczy nas właściwego oddychania, usuwa zmęczenie i dodaje energii, nie wspominając o jej szerokim zastosowaniu terapeutycznym.


YOGA ASTANGA - SIŁA - ENERGIA - KONDYCJA

hatha yogaAstanga vinyasa joga - nazywana czasem power jogą jest dynamiczną odmiana hatha jogi i stała się jedną z najpopularniejszych odmian jogi na Zachodzie. Astanga charakteryzuje się płynnymi przejściami między pozycjami jogi (asanami) oraz energetyzującym oddechem. Spośród różnych odmian jogi astanga stanowi najbardziej efektywny i wszechstronny trening na poziomie fizycznym.
Zajęcia astangi dają efekt sauny i masażu jednocześnie, oczyszczają i uzdrawiają ciało. Regularna praktyka zapewnia:
  • prawidłową postawę i ładną sylwetkę,
  • poprawia kondycję i samopoczucie
  • równoważy skrajności na różnych poziomach
  • czyni ciało elastycznym i silnym,
  • ekstrawertyków uspokaja,
  • introwertyków otwiera na świat.

I stopień to zajęcia dla każdego, do grupy można dołączyć w każdej chwili. Poprzez ćwiczenie podstawowych sekwencji zajęcia te zwiększają siłę i uelastyczniają ciało, poprzez pracę nad synchronizacją ruchu z oddechem zwiększamy świadomość ciała. Każde zajęcia kończą się relaksem.

Akademia Ruchu
ul. Ruska 47-48A Wrocław
www.akademiaruchu.com.pl
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)