Gadżety do jogi

Każdy fitness klub posiadający w swojej ofercie zajęcia jogi zaopatrzony jest w różnego typu przedmioty wykorzystywane podczas ćwiczeń.
Pilates

Mają one przeróżne formy, kształty i kolory. Ułatwiają instruktorowi wykonywanie zajęć, a nam pomagają precyzyjnie wykonać ćwiczenia.

Jeżeli nie chodzisz do fitness klubu, tylko ćwiczysz w domu, możesz wybrać się do sklepu sportowego lub znaleźć sklep internetowy i zakupić któryś z niżej wymienionych przedmiotów:

  • wałek – idealny do pozycji relaksowych, bardzo pomocny przy pozycjach odwróconych, czyli przy skrętach i siadach. Jest wypełniony łuską gryki, która jest idealnym odpromiennikiem. Gwarantuje wygodę i możliwość swobodnego układania;
  • mata – sprawia, że układanie ciała w różnych pozycjach jogi jest komfortowe;
  •  drewniany klocek – dzięki niemu bezpiecznie wykonujemy wiele pozycji; używany w pozycjach stojących, skrętach i siadach;
  • pasek – niezastąpiony podczas wykonywania niektórych ćwiczeń, bardzo pomocny podczas rozciągania; w ofercie jest wiele różnych pasków o różnej szerokości i długości;
  • pianka – służy jak podpórka do wykonywania różnych pozycji, głównie do przysiadów i skrętów z podparciem. Łatwo się ją czyści, jest lekka i bardzo praktyczna;
  • lina – idealna do wszelkich podwieszeń np. do wykonania pozycji „pies na linach”; dostępne są różne długości liny;
  • mata do medytacji – jest grubsza od zwykłej maty i bardzo często posiada bawełniany pokrowiec.

Wyżej opisane przedmioty są bardzo pomocne podczas ćwiczenia jogi. Tak więc polecam ich zakup osobom, które regularnie uprawiają jogę.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/10 lat temu
Autorka myli się w czym innym, mianowicie gdy pisze:"bardzo pomocny przy pozycjach odwróconych,czyli skrętach i siadach",chodzi o wałek.Skręty i siady nie są pozycjami odwróconymi.Pozycje odwrócone to np.:stanie na głowie,świeca, półświeca,stanie na rękach,stanie na przedramionach,stanie na łokciach,halasana,takie gdzie miednica jest ponad głową.Oczywiście można zrobić skręt np.stojąc na głowie czy w halasanie. W skrętach i siadach wałek oczywiście może być trochę pomocny(można po prostu na nim usiąść,choć uważam że lepiej jest na drewnianym klocku lub złożonym kocu czy piance-wałek trochę się zapada)natomiast jest niezastąpiony do relaksów i np.pod plecy przy suptavirasanie, w pozycjach odwróconych raczej nie(za gruby i zapada się) ,tu lepsze są maty,pianki,koce, np.do podłożenia pod barki przy świecy,półświecy.Wszystkie wymienione pomoce do ćwiczeń są bardzo przydatne , i standardowo używane podczas praktyki jogi wg.szkoły Mistrza B.K.S.Iyengar`a. Można tu jeszcze wymienić takie pomoce jak:krzesła do jogi,ćwierćwałki(z drewna) czy tzw.delfin do wygięć do tyłu.Pozdrawiam,Tadeusz Grajnert.
/10 lat temu
makai - masz problem ze zrozumieniem tekstu pisanego? autorka pisze ze do jogi mozna uzywac roznych gadzetow ale nigdzie nie jest napisane ze sa konieczne z czym sie w zupelnosci zgadzam pozdrawiam anita
/10 lat temu
Autorka tekstu myli się.Nie każe joga wymaga pomocy w postaci wałków,klocków czy taśm. Wręcz pzrzeciwnie w szkole jogi tradycyjnej np. wg metody Sivanandy nie używ sie pomocy do ćwiczeń. Samo ciało ! Nic poza tym Pozdrawiam Om namah Sivaya MaKai