Dlaczego warto ćwiczyć jogę?

W dzisiejszym świecie fitnessu, spinningu, zumby i pedałowania w próżni, proste ćwiczenia na macie wydają się mało przekonywujące. A już zwłaszcza fakt, że ani się człowiek nie zadyszy, ani nie spoci, powoduje, że ludzie sceptycznie patrzą jogę. Medytacja może owszem, ale sport?

W dzisiejszym świecie fitnessu, spinningu, zumby i pedałowania w próżni, proste ćwiczenia na macie wydają się mało przekonywujące. A już zwłaszcza fakt, że ani się człowiek nie zadyszy, ani nie spoci, powoduje, że ludzie sceptycznie patrzą jogę. Medytacja może owszem, ale sport?

Dlaczego warto ćwiczyć jogę?

Tymczasem, joga jest swoistym fenomenem w świecie aktywności fizycznej. Faktycznie bowiem nie wyciska z nas siódmych potów, nie wymaga drogiego sprzętu, ani kondycji maratończyka, a mimo wszystko jej wpływ na ludzkie ciało jest po prostu zbawienny – tak w zdrowotnym, jak i w estetycznym znaczeniu. Zanim więc skreślisz jogę z twojego planu odzyskania pięknej figury, przeczytaj uważnie co możesz zyskać dzięki cierpliwości jogina…

Korzyści z jogi
Wspaniałe mięśnie. Joga sprawia, że jesteśmy silne. Nie kulturystycznie napakowane, ale prężne i stalowe. Asany zamiast bowiem zmuszać mięśnie do setek skracających je powtórzeń, wydłużają raczej mięśnie i to głównie te wewnętrzne, które utrzymują brzuch płaski, plecy proste a pupę zgrabną. Wytrzymując długo w poszczególnych pozycjach wyrabiamy w sobie siłę, pozostając wciąż szczupłe i zgrabne, a nie atletyczne.

  • Niesamowita giętkość. Większość pozycji jogi skupia się na rozciąganiu ścięgien, mięśni i stawów, dając im ruchomość i elastyczność. Tym samym zapobiegamy bólom wynikającym ze zesztywnienia i zapewniamy swojemu ciału wspaniałą grację i giętkość.
  • Mniej bólu. Terapeutyczne właściwości jogi pomagają przy wielu dolegliwościach związanych z bólem czy dyskomfortem: bóle pleców, reumatyzm, migrena czy bóle miesiączkowe to najpopularniejsze problemy, które można łatwo zredukować odpowiednimi ćwiczeniami.
  • Lepsze oddychanie. Zwracają uwagę na oddech przy każdej pozycji uczymy się oddychać pełniej i spokojniej, a to prowadzi do zwiększenia wydajności płuc, lepszego dotlenienia tkanek i zredukowanie poziomu kwasowości w ciele. Ponadto, głębokie oddechy sprzyjają radzeniu sobie ze stresem i pozostawiają nas, po sesji jogi, zrelaksowanymi i rześkimi.
  • Żwawsze krążenie. Wiele pozycji jogi, zwłaszcza tych odwróconych, niesamowicie wspomaga krążenie pomagając nie tylko szybciej pozbyć się z ciała toksyn ale też poprawiając wygląd skóry, zwłaszcza w zakresie cellulitu. Poza tym regularne uprawianie jogi pomaga obniżyć ciśnienie krwi i ustabilizować tętno.
  • Super metabolizm. Chociaż joga nie powoduje zadyszki, pozwala efektywnie schudnąć! Dzieje się tak dlatego, że poprzez wytrzymywanie w określonych pozycjach stymulujemy wewnętrzne organy, przyspieszamy metabolizm i wydzielanie enzymów niezbędnych do lepszego trawienia. Joga znakomicie reguluje pracę układu pokarmowego i jednocześnie uławia pozbywanie się niestrawionych resztek jedzenia.
  • Uniwersalność. Jogę ćwiczyć mogą osoby starsze, chore, kontuzjowane, kobiety w ciąży oraz po porodzie. Należy jednie prawidłowo dobrać ćwiczenia do możliwości i potrzeb oraz wykonywać je dokładnie według zaleceń.

Jak ćwiczyć?
Joga nie wymaga specjalnych warunków ani przygotowań. Możemy ćwiczyć praktycznie o dowolnej porze dnia – rano zyskamy dzięki temu energię i dobre samopoczucie, wieczorem możemy się wyciszyć i uspokoić. Najlepiej jest ćwiczyć przy otwartym oknie, ale tak aby wpadał przez nie dym papierosowy, spaliny czy pył. Ćwiczymy na podłodze, na specjalnej macie lub zwykłej karimatce i przed sesją staramy się lekko posprzątać pomieszczenie – dla potrzeb uspokojenia i medytacji zalecane jest aby jogę uprawiać w czystych, jasnych pomieszczeniach.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/3 lata temu
przkonywujące?
/6 lat temu
Ja otrzymałam teraz z firmy MultikarnetOK i mam zamiar wykorzystać go właśnie między innymi na jogę i masaże. Zdecydowanie wole takie ćwiczenia niż pocenie się nie siłowni ;)