Asany stojące - pozycja trójkąta

Asany stojące - pozycja trójkąta

Pozycja ta wzmacnia i rozciąga mięśnie nóg, sprawia, iż robią się bardziej kształtne. Usuwa sztywność nóg i bioder. Rozszerza klatkę piersiową zwiększając wydajność płuc. Wzmacnia mięśnie pleców oraz szyję, uśmierzając ich bóle. Nadaje kręgosłupowi elastyczności. Poprawia funkcję narządów trawiennych i dokrewnych. Wyrabia w nas wytrzymałość i silną wolę.
Asany stojące - pozycja trójkąta

Tłumaczenie:

  • utthita - rozciągnięty,
  • tri - trzy,
  • kona - kąt,
  • asana - pozycja.

Wykonanie:

  • Stań w Tadasanie;
  • Przenieś ręce na klatkę piersiową i na wydech skocz rozstawiając stopy na odległość 1-1,2 m;
  • Skręć prawą nogę 90 st. na zewnątrz lewą stopę nieznacznie do środka tak aby linia wyznaczona przez prawą stopę przecinała sródstopie lewej nogi;
  • Utrzymując ręce w jednej linii przenieś prawą rękę na goleń, a drugą wyciągnij do sufitu;
  • Skręć tułów do sufitu, spójrz w kierunku lewej dłoni;
  • Dociśnij podeszwy stóp do podłogi, podciągnij rzepki kolanowe, napnij uda;
  • Otwórz klatkę piersiową i skręć tułów do sufitu;
  • Na wdechu wyjdź z pozycji, wróć stopami do centrum, podskokiem wróć do Tadasany;
  • Wykonaj pozycję na drugą stronę.

Szkoła Jogi Surya Namaskar - www.jogajoga.republika.pl.