Asany stojące - pozycja półksiężyca

Asany stojące - pozycja półksiężyca

Pozycja ta wzmacnia kostki, kolana i uda. Wspomaga leczenie kontuzji i stanów zapalnych nóg. Poprawia koncentrację. Rozluźnia i zaopatruje w świeżą krew jamę brzuszną.
Asany stojące - pozycja półksiężyca

Tłumaczenie:

  • ardha - pół,
  • candra - księżyc,
  • asana - pozycja.

Wykonanie:

  • Stań w Tadasanie;
  • Przenieś ręce na klatkę piersiową i na wydech skocz rozstawiając stopy jak do Trikonasany;
  • Skręć prawą nogę 90 st. na zewnątrz lewą stopę nieznacznie do środka tak aby linia wyznaczona przez prawą stopę przecinała sródstopie lewej stopy;
  • Utrzymując ręce w jednej linii przenieś prawą rękę na goleń, a drugą wyciągnij do sufitu;
  • Zegnij lewą rękę i połóż na biodrze;
  • Zegnij prawą nogę w kolanie, przysuwając prostą lewą nogę do prawej, połóż prawą dłoń 30 cm przed stopą na podłodze;
  • Prostując prawą nogę w kolanie unieś lewą do góry;
  • Dociśnij podeszwę stopy do podłogi, napnij uda i podciągnij rzepki kolanowe;
  • Otwórz klatkę piersiową i skręć tułów do sufitu;
  • Zginając prawą nogę w kolanie wróć do Trikonasany;
  • Na wdechu wyjdź z pozycji wróć stopami do centrum i podskokiem wróć do Tadasany;
  • Wykonaj pozycję na drugą stronę.

Szkoła Jogi Surya Namaskar - www.jogajoga.republika.pl.