Asany stojące - pozycja kąta

Asany stojące - pozycja kąta

Pozycja ta wzmacnia kostki, kolana i uda. Pomaga odchudzić okolicę pasa i bioder. Uśmierza bóle kulszowe i artretyczne. Otwiera klatkę piersiową wspomagając proces oddychania.
Asany stojące - pozycja kąta

Tłumaczenie:

  • utthita - rozciągnięty,
  • parsva - bok,
  • kona - kąt,
  • asana - pozycja.

Wykonanie:

  • Stań w Tadasanie;
  • Przenieś ręce na klatkę piersiową i na wydech skocz rozstawiając stopy szerzej niż do Trikonasany;
  • Skręć prawą nogę 90 st. na zewnątrz lewą stopę nieznacznie do środka tak aby linia wyznaczona przez prawą stopę przecinała sródstopie lewej stopy;
  • Z wydechem zegnij prawą nogę w kolanie do kąta 90st. ustawiając kolano nad piętą;
  • Przenieś prawą rękę na zewnątrz prawej stopy na podłogę, lewą wyciągnij do sufitu;
  • Skręć głowę w kierunku lewej dłoni;
  • Dociśnij podeszwy stóp do podłogi, napnij uda;
  • Dociśnij kolano do ramienia, ramię do kolana;
  • Otwórz klatkę piersiową i skręć tułów do sufitu;
  • Na wdechu wyjdź z pozycji wróć stopami do centrum i podskokiem wróć do Tadasany;
  • Wykonaj pozycję na drugą stronę.

Szkoła Jogi Surya Namaskar - www.jogajoga.republika.pl.