Zumba i nordic walking - popularne nowości fitness

Od lat uczęszczasz do fitness klubów na zajęcia typu TBC, Step, ABF, które zdążyły Ci się zwyczajnie znudzić? Coraz częściej zmuszasz się do ćwiczeń, pomimo iż nie sprawiają Ci już radości? Wypróbuj dwie, zupełnie nowe propozycje treningu – nordic walking i zumbę. Sprawdź, dlaczego warto!
Zumba i nordic walking - popularne nowości fitness

Zumba, czyli zajęcia pełne radości

Zumba to zajęcia coraz bardziej zyskujące na popularności. Cechuje je duża doza optymizmu, udzielająca się uczestnikom treningów, a to dlatego, iż wszystkie kroki wykonywane są w rytm latynoskiej muzyki. Znajdziemy w nich elementy cha-chy, flamenco, rumby czy seksownego tańca brzucha. Zajęcia ułatwią otworzenie się i ekspresję ciała. Dzięki nim spalimy zbędne kilokalorie, wyszczuplimy ciało, poprawimy koordynację, gibkość, a także nauczymy się elementów tańca. Dodatkowym efektem będzie znacząca poprawa nastroju i zadowolenie z siebie.

W związku z tym, iż zumba dopiero zbiera szerze swoich fanów w Polsce, dosyć ciężko o dyplomowanych instruktorów w kraju, stąd aby znaleźć takie zajęcia w swoim mieście, trzeba wykazać odrobinę dobrych chęci i przeszukać ofertę fitness klubów. Niemniej na pewno warto w ten sposób urozmaicić swoje treningi.

Polecamy: Nie bądź lwem kanapowym!

Nordic walking, czyli chodzenie inaczej

Wydaje Ci się, iż nordic walking to po prostu spacerowanie z kijkami? Otóż nic bardziej mylnego. W ramach takiego treningu angażowane jest o wiele więcej partii mięśniowych, aniżeli w czasie zwykłego spaceru. Znacznie efektywniej wzmacniane są mięśnie górnych partii ciała. Kształtujemy brzuch, ramiona i ręce. Im więcej mięśni jest włączanych do wykonywania ruchu, tym więcej kilokalorii spalamy. W związku z tym, dzięki nordic walking nasz organizm zużywa o wiele więcej energii aniżeli w trakcie tradycyjnego marszu.

Taka forma treningu jest też dobra dla osób starszych, gdyż umożliwia odciążenie dolnych partii ciała. Ułatwione jest także wchodzenie pod górę. Obecność kijków powoduje, iż osoby starsze czują się pewniej i stabilniej. Podobny efekt jest pożądany w przypadku osób otyłych.

Pamiętać należy o tym, iż w nordic walking nie chodzi tylko o spacerowanie z kijkami. To także zachowanie odpowiedniej postawy, właściwe „odbijanie się” kijkami od podłoża. Tego wszystkiego musimy nauczyć się od trenera. Nie wystarczy kupić kijków w sklepie (ważne jest także odpowiednie dobranie kijków do naszego ciała) i spacerować. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak robić to prawidłowo. Dopiero kiedy nabierzemy wprawy, możemy pozwolić sobie na samodzielne marsze.

Polecamy: Zajęcia fitness dla panów

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)