Sztanga w dłoń! /fot. Fotolia

Zaczynamy trening

Chcesz wyrzeźbić muskulaturę czy poprawić kondycję? Znajdziesz tu ćwiczenia na mięśnie ramion, brzucha, pleców, ud i nie tylko, przepis na intensywny trening aerobowy z pomiarem tętna, wskazówki na temat biegania, ćwiczenia chroniące stawy i niezbędnik - zasada pierwszej pomocy przy kontuzjach, czyli RICE.
Sztanga w dłoń! /fot. Fotolia

Ćwiczenia na mięśnie

Zestaw ćwiczeń na najważniejsze mięśnie męskiego ciała to absolutna baza. Znajdziesz tu ćwiczenia na mięśnie ramienia, przedramienia, klatki piersiowej, pleców, brzucha, pośladków, ud i łydek – czyli te, które mają dobrze wyglądać. Rzeźbimy!

Zobacz: Ćwiczenia na mięśnie - poradnik

Trening aerobowy

Trening aerobowy ma dwie główne funkcje: poprawę kondycji oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Podstawą tego intensywnego treningu jest odpowiedni pomiar tętna. Aerobowo możesz trenować na świeżym powietrzu, na siłowni czy na basenie.

Czytaj: Trening aerobowy - popraw kondycję

Bieganie

Wśród tak wychwalanych zalet biegania z pewnością są: poprawa krążenia (a dzięki temu zdrowsze serce i mniejsze ryzyko chorób układu krążenia), lepsza pamięć i koncentracja (dotleniony mózg czuje się świetnie), mocne kości. Są jakieś wady?

Polecamy: Bieganie - dla serca i mózgu

Ćwiczenia na kolana

Muskulatura i kondycja to nie wszystko – warto zatroszczyć się o to, czego nie widać, ale jest najbardziej istotne… Stawy skokowe muszą wytrzymywać wszystkie nasze aktywności, ale nie są nieśmiertelne. Zadbaj o nie, bo ich urazy mogą długo „boleć”.

Przeczytaj: Zdrowe kolana to podstawa

Kontuzje

Stało się – jak już mówiliśmy nikt nie jest nieśmiertelny. Siniaki, stłuczenia, urazy, zwichnięcia, naderwanie ścięgien etc. Kontuzje to powszechna sprawa, ale czy wiesz, jak na nie reagować? Poznaj zasadę RICE – pierwszej pomocy w kontuzji.

Dowiedz się: Kontuzje - mogą zdarzyć się każdemu